Popis:
1.1 Podstata logistiky filozofie
- toky v logistických reťazcoch ako predmet logistiky
- vymedzenie logistiky
Logistiku vymedzujeme ako náuku o toku, ktorý sa uskutočňuje v logistických reťazcoch pri uspokojovaní požiadaviek po produktoch (výrobok)
- toky v logistike (fyzické, informačné, peňažné)
Tok = zmena stavov pohybu a prerušenie pohybuje čo je stav kľudu; je pohyb kvánt jedným smerom.
Fyzické toky = surovín, materiálu, rozpracovaných výrobkov, obalov, odpadov, nosičov informácií ak sú informácie výsledným produktom.
Toky informácií = sú o požiadavkách zákazníkov, toky riadiacich informácií a toky informácií o priebehu a výsledkoch fyzického toku.
Peňažné toky = majú charakter peňažných príjmov a výdajov a sú spojené s fyzickými a informačnými.
Medzi nimi je vzájomná podmienenosť a súvislosť je potrebné rešpektovať.
- charakteristiky tokov
1. vecná podstata - rozlíšenie
2. objem - rozmer, číselný parameter
3. smerovanie - k zákazníkovi alebo od neho
4. prekonaná vzdialenosť - či je to meter alebo kilometer ap.
5. rýchlosť - m/s alebo km/h
6. doba trvania - konkrétne číslo (minúty, sekundy, hodiny)
7. spotreba zdrojov - materiálové, financie, služby....
8. miera užitočnosti toho toku resp. zhoda s požiadavkami zákazníkov
- logistické ciele
- logistický cieľ a jeho aspekty
Kľúčové slová:
logistická filozofia
logistické riadenie
zákaznícky servis
rozhodovanie
Total quality management
rozhodovanie
Obsah:
- 1 Podstata logistickej filozofie, cieľ a predmet logistického manažmentu
1.1 Podstata logistiky filozofie
1.2 Cieľ, predmet a cyklus logistického manažmentu
1.3 Definícia logistického riadenia
2 Základné kategórie logistického manažmentu
2.1 Podstata a význam manažmentu
2.2 Kategórie a úvahy logistického riadenia
2.3 Nástroje logistického riadenia
3 Logistický systém a jeho štruktúra, normatívna základňa pre logistiku
3.1 Logistika a teória systémov
3.2 Logistický systém a jeho štruktúra
3.3 Základné systémové pojmy logistického multisystému, normatívna základňa pre logistiku
4 Zákaznícky servis, zvyšovanie jeho kvality a výkonu
4.1 Definícia a štruktúra zákazníckeho servisu v logistike
4.2 Stratégia zákazníckeho servisu
4.3 Zvyšovanie kvality a výkonu zákazníckeho servisu
5 Logistické informačné systémy, progresívne systémy vybavovania objednávok systémy EDI, DSS, AI
5.1 Logistické informačné systémy
5.2 Progresívne systémy vybavovania objednávok
5.3 Systémy EDI, štandardy, typy
5.4 Systémy na podporu rozhodovania
5.5 Umelá inteligencia a expertné systémy
6 Teória zásob, riadenie zásob, dopad na rentabilitu podniku
6.1 Základná koncepcia zásob
6.2 Základy riadenia zásob
6.3 Finančné aspekty stratégie zásob, náklady na udržiavanie zásob
7 Riadenie toku materiálov, koncepcia TQM, rozhranie medzi logistickou a výrobou
7.1 Predmet riadenia oblasti materiálov
7.2 Koncepcia Total Quality Management
7.3 Riadenie toku materiálov, jednotlivé systémy (JIT, MRP, DRP)