Malé a stredné podnikanie
Popis:
Malé a stredné podnikanie
Význam malého a stredného podnikania
Malé a stredné podniky (MSP) sú neoddeliteľnou súčasťou celého spektra firiem vo väčšine krajín sveta. V krajinách OECD reprezentujú viac ako 95% celkového počtu podnikov, pričom ich podiel na HDP je až 80%.
V SR je kvantitatívny podiel MSP porovnateľný s vyspelými krajinami. Podiel na zamestnanosti v SR je viac ako 70% (rok 2006) a podiel HDP asi 3/5 celkového objemu výroby.
Táto kategória podnikania je v rámci rozvinutých ekonomík považovaná za najpružnejšiu, najefektívnejšiu, najprogresívnejšiu a najdôležitejšiu súčasť ekonomiky. Z tohto dôvodu krajiny EÚ a aj iné (USA) venujú stavu MSP maximálnu pozornosť a sústavne prijímajú opatrenia na jeho rozvoj. V týchto krajinách sa podpora MSP stala v posledných 25-30 rokoch významnou súčasťou celkovej hospodárskej stratégie, dôkazom toho je formulácia Európskej charty pre MSP.
Kľúčové slová:
podniky
podnikanie
rozpočet
obchodné spoločnosti
malé podnikanie
stredné podnikanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.