Popis:
Človek v pracovnom procese nie je izolovaný, ale vstupuje do určitých spoločenských vzťahov so svojím okolím. Tieto vzťahy vyplývajú nielen zo spoločných pracovných úloh, rovnakého povolania, služobnej závislosti, ale aj zo vzájomných sympatií, priateľstva, antipatií, nepriateľstva a pod.
Ľudia v pracovnom procese tvoria rôzne sociálne skupiny. Formálne, ktoré zodpovedajú organizačnej štruktúre podniku alebo neformálne, ktoré vznikajú spontánne a združujú pracovníkov s určitými spoločnými záujmami. Vzájomné vzťahy v sociálnych skupinách vytvárajú tzv. spoločenskú atmosféru, ktorá určuje pracovnú pohodu, spokojnosť s prostredím a kľud pre prácu.
Spoločenská atmosféra môže veľmi podstatne zvýšiť alebo znížiť záujem jednotlivca o prácu, ovplyvňuje jeho pracovnú obetavosť a iniciatívu. Vzhľadom k tomu, že pracovný výkon je okrem iného úmerný i pocitu uspokojenia a uznania, možnosti pre uplatnenie schopností a presúdenie osobnosti v skupine má nepriaznivá spoločenská atmosféra škodlivé účinky nielen zdravotné, prejavujúce sa v zvýšených nárokoch na nervovú sústavu, ale aj pracovné, spočívajúce v pracovnej demoralizácii a v snahe zmeniť alebo opustiť zamestnanie. V dôsledku toho je skúmanie a ovplyvňovanie vzťahov medzi ľuďmi v pracovnom procese veľmi dôležité.
Zamestnanci potrebujú poznať svoje miesto v organizácii. Motivácia však nemusí byť len finančnej povahy. Ide skôr o psychologickú a emotívnu stránku veci. Každý potrebuje motiváciu, ktorá by ho nútila do práce. Motivácia ovplyvňuje komunikáciu medzi ľuďmi v akejkoľvek činnosti. Pokiaľ komunikácia je neefektívna klesá lojalita, znižuje sa záujem o spoluprácu so zamestnancami a klesá aj celkový výkon spoločnosti.
Kľúčové slová:
komunikácia so zamestnancami
výber zamestnancov
vyjednávanie
konflikty a ich riešenie
mobbing
schôdze
porady
interkultúrna komunikácia
spoločenské príležitosti na obchodné rokovania
komuni...
Obsah:
- KOMUNIKÁCIA SO ZAMESTNANCAMI
1. Komunikácia so zamestnancami
2. Proces získavania pracovníkov
3. Základné dokumenty uchádzača o pracovné miesto
VYJEDNÁVANIE
1. Objasnenie pojmu
2. Sociálny kontext vyjednávania
3. Faktory ovplyvňujúce vyjednávanie
KONFLIKTY A ICH ZDOLÁVANIE
1. Úvod do problému
2. Konflikty a objasnenie pojmov
3. Fázy vyjednávania
4. Ako predísť hádke
5. Mobbing
6. Konflikty a ich riešenie
SCHÔDZE, PORADY ZASADNUTIA
1. Úvod do problému
2. Formálne a neformálne schôdze
3. Príprava schôdze/porady
4. Ako byť úspešným v osobných rokovaniach
5. Správanie na schôdzach/poradách
6. Vzťahy v skupinách, tímoch a na schôdzach
INTERKULTÚRNA KOMUNIKÁCIA
1. Interkulturálna komunikácia
2. Interkulturálne vyjednávanie
3. Spoločenské príležitosti na obchodné rokovania
KOMUNIKAČNÉ PROSTRIEDKY
1. Telefonovanie
3. Komunikácia s médiami
4. Komunikácia pomocou špičkovej techniky
PÍSOMNÁ KOMUNIKÁCIA
1. Manuály
2. Štýl a identita podniku
3. Príručky a manuály pre zamestnancov
4. Dotazníky a formuláre
5. Správy
6. Zápis z porady a ostatné písomné dokumenty
7. Oznámenia
8. Konferenčné materiály
9. Konzultačné dokumenty
10. Prehlásenie
11. Výučbové materiály
12. Podnikové noviny
13. Listy
NADLINKOVÉ A PODLINKOVÉ AKTIVITY
1. Nadlinkové aktivity
2. Podlinkové aktivity
KOMUNIKÁCIA PRI PREDAJI
1. Komunikácia pri predaji
3. Ako prekonať frustráciu
4. Ako získať verného zákazníka
5. Predaj po telefóne
6. Budovanie tímu predajcov
7. Skupinová prezentácia
8. Techniky predaja
ROZVOJ KOMUNIKAČNÝCH ZRUČNOSTÍ
1. Identifikácia potrieb
2. Školenie a rozvoj
3. Učenie
4. Prístup ku školeniam komunikačných zručností
5. Dizajn programu komunikačných zručností
6. Základné komunikačné zručnosti