Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Manažérske teórie - prednášky

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8194
Posledná úprava
07.02.2018
Zobrazené
1 436 x
Autor:
mirka5689
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Obdobie priemyselnej revolúcie a deľba práce znamenala vysoký tlak na riadenie. Z remeselníka a z roľníka s formujú tzv. priemyselní robotníci, ktorí sa museli vyrovnať s im neprirodzeným obsahom práce (horizontálna a vertikálna deľba práce, strojom určovaná práca) a s novými pracovnými podmienkami (stála pracovná doba, pracovné prostredie, hygienické návyky a pod.)

1980 - v USA vzniklo združenie ASME (americké združenie strojných inžinierov)
- na čele stál Towne
- funguje ako diskusné fórum pre otázky riadenia

Manažment - je spoločenská veda, ktorá predstavuje usporiadaný súbor poznatkov odpozorovaných z praxe a utriedených do návodov a predpisov pre riadenie.
Súčasné interpretácie manažmentu vykazujú niektoré spoločenské črty:
• špecifické aktivity, ktorými pôsobí manažér na svojich podriadených (plánovanie, organizovanie, motivovanie, kontrola)
• je zameraný na kľúčové záležitosti (podstatné záležitosti, ktoré chce podnik dosiahnuť - konkurencie schopnosť - nový výrobok)
• „ťah na bránku“ - to znamená, že riadiace činnosti musia byť podriadené hlavnému cieľu podniku.
• úžitok a riziko (riadiace činnosti musia doniesť prínos, pričom sa manažéri nevyhnú riziku (poistiteľnému, nepoistiteľnému) vo väzbe na efekty)


Kľúčové slová:

manažérske teórie

manažment

byrokratický prístup

stratégie

história kvality

revolúcia



Obsah:
  • Manažment ako veda a umenie
    Znaky, význam a výstupy manažmentu
    Klasický prístup manažmentu
    Inžiniersko-ekonomický prístup manažmentu
    Administratívny prístup manažmentu
    Byrokratický prístup manažmentu
    Fyziologicko - psychologický prístup manažmentu
    Neoklasické prístupy manažmentu
    Moderný interdisciplinárny prístup manažmentu
    Batizmus
    Japonský systém manažmentu
    Tvorba stratégie
    Mintzberg
    Revolúcia kvality
    História kvality
    Priekopníci riadenia kvality
    Manažment zmien
    Zmena a transformácia
    Akcelerujúce a retardujúce sily
    Úrovne a fázy zmeny
    Podnikanie v kontexte rôznych nadnárodných kultúr
    Interkultúrna komunikácia
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko