Popis:
1. ZÁKLADNÉ VZŤAHY
Inovácie chápeme v širšom zmysle ako zavádzanie niečoho nového, nových výrobkov, technológií, organizačných štruktúr a podobne. Zavádzanie nového v sebe zahŕňa prelínanie
2 procesov: tvorby nových myšlienok a ich praktickej realizácie.
Nové myšlienky sa rodia v procese tvorivého myslenia. Jeho výsledkom je invencia.
Invencia z lat. výrazu znamená dôvtip, vtipný nápad, vynachádzavosť, dômysel. Nie každá invencia sa však v praxi uplatní.
Inovácia je prakticky realizovaná invencia. Neexistuje iba v podobe konštrukcie alebo modelu, ale bola skutočne zavedená do výroby a realizovaná na trhu.
V praxi sa môže stať, že krajina bohatá na invencie s rozsiahlym výskumom, tvorivým potenciálom ľudí a podobne, zaostáva v inováciách, nové myšlienky sa menej realizujú a naopak, krajina, ktorá zásadne invencie preberá zo zahraničia, môže dosiahnuť pozoruhodné výsledky.
Každá inovácia je zmena a manažment inovácií je vlastne manažmentom zmien. No nie každá zmena je inovácia. Inovácia je cielená zmena, ktorá znamená krok vpred v porovnaní s existujúcou situáciou. Je to zmena, ktorú chceme a vedome realizujeme.
V literatúre sa vyskytujú rozličné prístupy ku klasifikácii inovácii. Prvý návrh klasifikácie poskytol J. A. Schumpeter (Američan), a preto aj jeho označujeme ako klasika inovácie.
Kľúčové slová:
inovácia
invencia
inovačný proces v podniku
marketingová inovácia
Obsah:
- 1. základné vzťahy
1.2 druhy a klasifikácia inovácií
2. teória inovačného procesu v podniku
2.1 náklady v inovačnom procese
2.2 inovačný proces a životný cyklus výrobku
3 inovačné modely
3.1 klasické a moderné prístupy k inováciám
3.1 konfrontácia tradičných a nových prístupov k inováciám
3.2 schumpeterove inovačné modely
4 marketingová príprava inovácií v podniku
4.1 procesná organizácia marketingovej prípravy inovácií
5 inovačný potenciál a jeho štruktúra
5.1 výskumno-vývojová základňa
5.2 inovačný potenciál podniku
5.3 formy získaného inovačného potenciálu
5.4 licenčná forma získavania vedecko-technických poznatkov
6 výrobkové inovácie
6.1 rozvoj technológií a kvalita
6.2 organizačné inovácie
7 manažment podnikania v inkubátore
Porovnanie pružnosti organizácie v nemeckých a slovenských firmách
Tradične používané kritéria efektívnosti investičných variantov
Financovanie inovačných masp-ov rizikovým kapitálom
11 metódy hodnotenia efektívnosti projektov
12 inovačné chovanie podnikov v slovenskej republike
12.1 inštitucionálna podpora programu inovácií
12.2 prieskum inovačného chovania podnikov v sr
13 reinžiniering
Príprava reinžinieringu