Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Manažment inovácii (prednášky)

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35962
Posledná úprava
14.06.2011
Zobrazené
1 476 x
Autor:
tatiana01
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. ZÁKLADNÉ VZŤAHY

Inovácie chápeme v širšom zmysle ako zavádzanie niečoho nového, nových výrobkov, technológií, organizačných štruktúr a podobne. Zavádzanie nového v sebe zahŕňa prelínanie 2 procesov: tvorby nových myšlienok a ich praktickej realizácie. Nové myšlienky sa rodia v procese tvorivého myslenia. Jeho výsledkom je invencia.  

Invencia z lat. výrazu znamená dôvtip, vtipný nápad, vynachádzavosť, dômysel. Nie každá invencia sa však v praxi uplatní.
Inovácia je prakticky realizovaná invencia. Neexistuje iba v podobe konštrukcie alebo modelu, ale bola skutočne zavedená do výroby a realizovaná na trhu.

V praxi sa môže stať, že krajina bohatá na invencie s rozsiahlym výskumom, tvorivým potenciálom ľudí a podobne, zaostáva v inováciách, nové myšlienky sa menej realizujú a naopak, krajina, ktorá zásadne invencie preberá zo zahraničia, môže dosiahnuť pozoruhodné výsledky.

Každá inovácia je zmena a manažment inovácií je vlastne manažmentom zmien. No nie každá zmena je inovácia. Inovácia je cielená zmena, ktorá znamená krok vpred v porovnaní s existujúcou situáciou. Je to zmena, ktorú chceme a vedome realizujeme.

V literatúre sa vyskytujú rozličné prístupy ku klasifikácii inovácii. Prvý návrh klasifikácie poskytol J. A. Schumpeter (Američan), a preto aj jeho označujeme ako klasika inovácie.  

Kľúčové slová:

inovácia

invencia

inovačný proces v podniku

marketingová inovácia



Obsah:
  • 1. základné vzťahy
    1.2 druhy a klasifikácia inovácií
    2. teória inovačného procesu v podniku
    2.1 náklady v inovačnom procese
    2.2 inovačný proces a životný cyklus výrobku
    3 inovačné modely
    3.1 klasické a moderné prístupy k inováciám
    3.1 konfrontácia tradičných a nových prístupov k inováciám
    3.2 schumpeterove inovačné modely
    4 marketingová príprava inovácií v podniku
    4.1 procesná organizácia marketingovej prípravy inovácií
    5 inovačný potenciál a jeho štruktúra
    5.1 výskumno-vývojová základňa
    5.2 inovačný potenciál podniku
    5.3 formy získaného inovačného potenciálu
    5.4 licenčná forma získavania vedecko-technických poznatkov
    6 výrobkové inovácie
    6.1 rozvoj technológií a kvalita
    6.2 organizačné inovácie
    7 manažment podnikania v inkubátore
    Porovnanie pružnosti organizácie v nemeckých a slovenských firmách
    Tradične používané kritéria efektívnosti investičných variantov
    Financovanie inovačných masp-ov rizikovým kapitálom
    11 metódy hodnotenia efektívnosti projektov
    12 inovačné chovanie podnikov v slovenskej republike
    12.1 inštitucionálna podpora programu inovácií
    12.2 prieskum inovačného chovania podnikov v sr
    13 reinžiniering
    Príprava reinžinieringu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko