Popis:
Prednášky z manažmentu kvality
_____________________________________
Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality
Cieľom prednášky je vymedziť pojem kvalita a jej význam, určiť prístupy ku kvalite definovať základné pojmy, funkcie manažmentu kvality.
Literatúra: skriptá Manažment kvality 2010
„20. stor. si budeme pripomínať ako stor. produktivity, ale to 21. stor. bude storočím kvality.“
Joseph M. Juran
Kvalita - je súhrn vlastností produktu a jeho schopností uspokojiť požiadavky spotrebiteľa súborom inhertných znakov. Kvalita je miera, s akou súbor prirodzených znakov spĺňa požiadavky.
Požiadavka je potreba (základná, výkonnostná, neočakávaná), alebo očakávanie, kt. je daná:
spotrebiteľom
záväzným predpisom
Kľúčové slová:
kvalita
prednáška
manažment
zákazník
spoločnosť
funkcie
sledovateľnosť
Obsah:
- Zákazník
Požiadavky na kvalitu
Dôvody záujmu o kvalitu
Funkcie manažmentu kvality