Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Manažment ľudských zdrojov (Vonkajší a vnútorný trh práce, Vyhľadávanie, nábor a výber zamestnancov, Typy pohovorov...)

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14287
Posledná úprava
03.03.2023
Zobrazené
2 116 x
Autor:
mima3003
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vonkajší a vnútorný trh práce

Je tvorený lokálnym, regionálnym, národným a medzinárodným trhom práce a zároveň aj konkrétnou situáciou v ekonomike ako celku v odvetví a demografickom vývoji. Vnútorný trh práce je trh práce vo vnútri firiem. Tento vnútorný trh práce je determinovaný manažérskymi rozhodnutiami pri formulovaní strategických cieľov a tvorbe stratégie podniku, výbere technológií i voľbe organizačnej štruktúry.
Vnútorný trh práce sa týka pracovníkov, ktorých má firma k dispozícii. Vnútorný trh práce môže byť hlavným zdrojom pokrytia budúcej potreby pracovných síl prostredníctvom politiky rozvoja pracovníkov, vzdelávania, povyšovania, plánovania kariéry.
Plánovanie ľudských zdrojov sa pokúša odhadnúť do akej miery bude možné potrebu pracovných síl uspokojiť z vnútorných zdrojov a do akej miery z vonkajších zdrojov. Spravidla sa používajú obidva zdroje avšak v rozdielnej miere, ktorá závisí na veľkosti firmy, tempe jej rastu alebo útlmu, alebo na jej politike formovania pracovnej sily. Túto politiku môže ovplyvniť skutočnosť, že podnik preferuje orientáciu na rozvoj vlastnej základne pracovných síl napríklad ponukou učebných programov alebo výcvikom alebo ponukou dlhodobej kariéry zamestnancov. Obecne môžeme konštatovať, že plánovanie ľudských zdrojov prepája zdroje s podnikovými potrebami v dlhšej perspektíve (viac ako rok), i keď sa niekedy dotýka krátkodobejších požiadaviek a neustále hľadá spôsoby ako zlepšovať využitie zamestnancov v súčasnosti i budúcnosti. Plánovacie údaje by mali zodpovedať očakávaným zmenám v produktivite alebo v množstve zamestnancov vyplývajúcich zo zmien metód práce alebo pracovných postupov alebo zavádzania nových výrobných, informačných a komunikačných technológií.
...

Kľúčové slová:

práca

trh práce

vonkajší trh práce

vnútorný trh práce

analýza práce

zamestnanec

vyhľadávanie zamestnancov

nábor pracovníkov

výber pracovníkov

pracovné sily

pracovné miesto

ľudské zdroje



Obsah:
  • Vonkajší a vnútorný trh práce
    Analýza práce
    Metódy analýzy práce
    Cieľ analýzy pracovného miesta
    Odporúčaný postup pri získavaní informácií pri práci
    Vyhľadávanie, nábor a výber zamestnancov
    Príprava procesu vyhľadávania náboru a výberu zamestnancov
    Dôležité fázy a metódy získavania a výberu zamestnancov
    Metódy
    Model špecifikácie pracovného miesta
    Inzercia
    Výber zamestnancov
    Typy pohovorov

Zdroje:
  • prednášky
  • semináre
  • prezentácie
  • poznámky
  • odborná literatúra
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko