Manažment podniku - prednášky
«»
Popis:
Metódy strategického manažmentu
Finančná analýza - metodický aparát umožňujúci diagnózu finančného hospodárenia organizácie a to s ohľadom na minulý vývoj, súčasnosť i perspektívu predpokladaného hospodárenia v budúcnosti.
Benchmarking - kontinuálny proces, kedy porovnávame svoje výrobky a postupy s našimi najväčšími konkurentmi alebo tými podnikmi, ktoré sú považované za špičku vo svojom dobre. Vychádza z dvoch zásad:
„Ak poznáš svojho nepriateľa a poznáš sám seba, nemusíš sa obávať o výsledok stovky bitiek.!“
„Buď najlepším z najlepších.“
a) Interný benchmarking - hľadáme postupy vo svojej vlastnej organizácií. Výhodou je, že sa k informáciám dostaneme pomerne jednoducho.
b) Externý benchmarking - našu organizáciu porovnávame s inou organizácie. Problém je dostať sa k požadovaným informáciám legálnou cestou.
c) Odvetvový benchmarking - hľadáme vzory v rámci jedného odvetvia.
d) Mimoodvetvový benchmarking - hľadám inšpiráciu mimo svojho odvetvia. Môže sa to týkať iných záležitostí, ako inšpiráciu v spôsobe riadenia ľudských zdrojov a pod.
Kľúčové slová:
manažment
uniza
fpedas
ekonomika a manažment podniku
Obsah:
- Základy manažmentu
Školy manažmentu: vývojové koncepcie
Manažment ako proces
Manažment ako teória
Stanovenie podnikových cieľov
Strategické analýzy
Metódy strategického manažmentu
Rozhodovanie
Krízový manažment
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.