Popis:
1. ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY
1.1. Definícia pojmu výroba, význam výroby z hľadiska podnikania v trhovej ekonomike
Výroba je charakterizovaná ako vytváranie materiálnych a s nimi spojených nemateriálnych statkov, ktoré zodpovedajú trhovému dopytu. Produkcia tovaru je spojená s konkrétnym výstupom (output). Tento výstup vzniká tým, že vstupné faktory (input), predovšetkým materiál, sa podrobia transformačnému procesu. Výroba predstavuje základnú hodnototvornú f-ciu podniku a výsledný produkt je súhrnom úžitkových vlatností.
Trhová ekonomika vyžaduje novú, a to podnikateľ. orientáciu manažmentu výroby. Tzn., že tak tvorbu výr. náplne F, ako aj rozvoj výroby treba odvodzovať od požiadaviek trhu a hlavne od jeho perspektív. Východiskom podnikateľ. MV je zabezp. odbyt produkcie. Predpokladá to aktívny komerčný prístup vo výrobe , získavať trhy, zákazn. a postupne utvárať stabilné transfiremné vzťahy. Tým sa garantuje dlhodobá odbytová stratégia, čo je komerčný základ fungovania podnikat. jednotky.
1.2. Pojmy Production Management a Operation Management
Výrobný M -zahŕňa riadenie procesov hmotnej produkcie a riadenie rozvoj. procesov výroby
Operačný M - prevádzkové riadenie (realizácia výrobkov a služieb) - zahrňuje riadenie všetkých procesov a tvorbu výrobnej stratégie.
...
Kľúčové slová:
manažment
výroba
manažment výroby
výrobné ciele
výrobná stratégia
kvalita
manažment kvality
výrobný proces
operatívne riadenie
krízový manažment
dodávateľ
zákazník
predaj
podnikanie
Obsah:
- 1. ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY
2. VÝROBNÉ CIELE A VÝROBNÁ STRATÉGIA
3. ROZVOJOVÝ, KRÍZOVÝ A RIZIKOVÝ MANAŽMENT VÝROBY
4. ZÁKLADY MANAŽMENTU KVALITY
5. MANAŽMENT PRÍPRAVY NOVEJ VÝROBY
6. ZÁKONITOSTI ORG. VÝROBNÉHO PROCESU, JEHO TYPOLÓGIA A ŠTANDARDIZÁCIA
7. MANAŽMENT HLAVNEJ VÝROBY A OPERATÍVNE RIADENIE
8. VNÚTROPODNIKOVÝ A ALOKAČNÝ MANAŽMENT VÝROBY
9. MANAŽMENT OBSLUHY VÝROBY A MANAŽMENT POVÝROBNÝCH ČINNOSTÍ
10. NOVÉ SMERY ROZVOJA MANAŽMENTU VÝROBY
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- skriptá