Popis:
Cena
» peňažné vyjadrenie hodnoty tovaru
»
objem prostriedkov, ktoré je ochotný kupujúci dať za určitý tovar
»
najdôležitejší prvok marketingového mixu, lebo ostatné sú len náklady, iba cena je príjmom
Faktory, ktoré pôsobia na proces rozhodovania o cenách:
1. interné - ciele marketingu, náklady, organizačné tvorby cien
2. externé - charakter trhu, dopytu, konkurencie a ostatné faktory prostredia
3. výmena dolnej/hornej hranice ceny - dolné sú náklady, horné sú spotrebné vnímanie hodnoty
4. ceny konkurencie
Cenová stratégia - určovať najnižšiu cenu
Interné faktory
Ciele marketingu - prežiť na trhu
- maximalizácia bežného zisku ( vývoj, výskum
- maximalizácia trhového podielu (pomocou ceny)
- vodcovstvo firmy v oblasti kvality výrobku
Kľúčové slová:
marketing
cena
interné faktory
externé faktory
odbytové kanály
Obsah:
- Cena
Distribúcia
Organizácia odbytových kanálov
Otázka marketingovej komunikácie
Jednotlivé nástroje marketingovej komunikácie