Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Marketing - Cena v marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
18743
Posledná úprava
15.06.2021
Zobrazené
742 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
marketing od kitu komplet. od zakladov , distribuciu, plan.....

Cena v marketingu

Cena je peňažné vyjadrenie hodnoty produktu; je dôležitým ekonomickým nástrojom, určujúcim podiel firmy na trhu a výsledok hospodárskej činnosti.
Cena je prvkom marketingového mixu, ktorého úlohou je doviesť firmu k jej marketingovým cieľom. A je jediný prvok marketingového mixu, ktorý predstavuje pre firmu príjmy. Je to peňažná suma dohodnutá pri predaji.

A) Význam ceny z makroekonomického hľadiska : cena je mechanizmus, ktorý uvádza do súladu ponuku a dopyt a ovplyvňuje alokáciu zdrojov v celej spoločnosti.
B) Z pohľadu výrobcu - mikroekonomické hľadisko : cena je rozhodujúca, lebo firme prináša zisk
C) Z pohľadu domácností - spotrebiteľa : cena je súhrn finančných prostriedkov, ktorých sa musíme vzdať, aby sme výmenou mohli dostať inú hodnotu - to je produkt, ktorý potrebujeme.
D) Cena je komunikačným faktorom - informuje nielen o ekonomickej podstate (o nákladoch), ale signalizuje aj úžitok, ktorý spotrebiteľ môže očakávať.


Kľúčové slová:

marketingovy plan

distribucia

segmentacia trhu



Obsah:
  • 1. Faktory rozhodovania o cenách
    2. Vplyv ekonomických procesov na tvorbu cien
    3. Tvorba cien
    4. Prispôsobovanie cien
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko