Popis:
marketing od kitu komplet. od zakladov , distribuciu, plan.....
Cena v marketingu
Cena je peňažné vyjadrenie hodnoty produktu; je dôležitým ekonomickým nástrojom, určujúcim podiel firmy na trhu a výsledok hospodárskej činnosti.
Cena je prvkom marketingového mixu, ktorého úlohou je doviesť firmu k jej marketingovým cieľom. A je jediný prvok marketingového mixu, ktorý predstavuje pre firmu príjmy. Je to peňažná suma dohodnutá pri predaji.
A) Význam ceny z makroekonomického hľadiska : cena je mechanizmus, ktorý uvádza do súladu ponuku a dopyt a ovplyvňuje alokáciu zdrojov v celej spoločnosti.
B) Z pohľadu výrobcu - mikroekonomické hľadisko : cena je rozhodujúca, lebo firme prináša zisk
C) Z pohľadu domácností - spotrebiteľa : cena je súhrn finančných prostriedkov, ktorých sa musíme vzdať, aby sme výmenou mohli dostať inú hodnotu - to je produkt, ktorý potrebujeme.
D) Cena je komunikačným faktorom - informuje nielen o ekonomickej podstate (o nákladoch), ale signalizuje aj úžitok, ktorý spotrebiteľ môže očakávať.
Kľúčové slová:
marketingovy plan
distribucia
segmentacia trhu
Obsah:
- 1. Faktory rozhodovania o cenách
2. Vplyv ekonomických procesov na tvorbu cien
3. Tvorba cien
4. Prispôsobovanie cien