Popis:
Čo je marketing
1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi
2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.
Čo nie je? - reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu).
Čo je? - podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie.
Marketing:
- vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA - nástup priemyselnej revolúcie - vysoká produktivita práce
Znaky marketingu
1. filozofický aspekt - v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok
2. aspekt postojov - aký je postoj okolia k výrobe
3. aspekt informačný - zozbieranie informácií o trhu
4. aspekt segmentačný - ktorá je naša cieľová skupina
5. aspekt akčný - nasadenie nástrojov marketingového mixu
6. aspekt organizačný - začlenenie marketingu do organizácie podniku
7. aspekt sociálny - rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí
...
Kľúčové slová:
marketingový mix
výrobková politika
cenová politika
distribučná politika
komunikačná politika
segmentácia trhu
marketing
trh
cena
reklama
distribúcia
sortiment
výrobok
Obsah:
- Úvod
Marketingový mix
Marketingový algoritmus
Marketingová koncepcia
Výrobková koncepcia
Analýza životného cyklu výrobku
Typy marketingu
Cenová politika
Tvorba ceny v praxi
Stratégia zavádzacej ceny
Distribučná politika
Doprava
Logistika
Komunikačná politika
Marketingová stratégia
Trh
Metódy výskumu trhu
Marketingový informačný systém
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- skriptá
- iná odborná literatúra