Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Marketing - Postavenie a význam marketingu, Marketingové prostredie

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12805
Posledná úprava
25.08.2020
Zobrazené
1 754 x
Autor:
zuzu5151
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing má svoj evolučný vývoj. Vznikol v Amerike ako dôsledok vysokého stupňa nasýtenosti trhu. Dovtedy kým trh fungoval v zmysle, že dopyt prevyšoval ponuku, marketing existovať ako veda nemusel, marketing nikto nepotreboval. Marketing začali používať subjekty pôsobiace na trhu až vtedy, keď začali mať problémy s odbytom produktov. Dnes, keď sa trh hemží konkurenčnými producentmi, marketing začína mať svoje plné uplatnenie. Dostal sa k nám hneď po revolúcii, ale jeho skutočné fungovanie sa v tých deväťdesiatych rokoch neprejavilo. Otvorili sa hranice a trh sa začal postupne nasycovať. Ponuka na trhu sa razantne zmenila. Na trh sa niečo prinieslo a hneď sa všetko predalo.
Deväťdesiate roky boli rokmi neandertálskeho marketingu.
Reklama začína byť čím ďalej, tým menej účinná. Tlačia na nás, tí, ktorí robia marketing.
Marketing je veda o uspokojovaní potrieb a želaní. Musíme odhaliť podmienky kupujúceho, ktoré ho vedú ku kúpe. Kupujúci má problém v tomto konkurenčnom svete si vybrať. Vyhráva ten, kto urobí marketing profesionálnejšie.. Kto odhalí tú skutočnejšiu pohnútku, ktorá vedie kupujúceho ku kúpe, kto odhalí vlastnosť produktu, ktorá je taká, prečo ten produkt chceme kúpiť, kto odhalí úžitok, prečo ho kupujúci chce, kto navrhne obal, ktorý kupujúceho zaujme, kto poskytne takú dodatočnú službu pri kúpe, ktorá ku kúpe pomkne, kto postaví na trh cenu, ktorú zákazník rešpektuje. Cena zatiaľ je najrozhodujúcejší faktor.
...

Kľúčové slová:

marketing

ciele marketingového systému

systém riadenia

filozofie marketingového riadenia

analýza

CRM

Drucker

Kotler

produkcia

produkt

predaj

dopyt

transakcia

trh

plánovanie



Obsah:
  • Marketing
    Ciele marketingového systému riadenia
    Filozofie marketingového riadenia (manažmentu)
    Marketingová štúdia - Základné údaje
    Funkcia plánovania
    Marketingový plán a ďalšie operatívne stratégie
    Marketingová stratégia /marketingový plán/
    II. Marketingové prostredie
    Mikroprostredie
    Makroprostredie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko