Popis:
Marketing má svoj evolučný vývoj. Vznikol v Amerike ako dôsledok vysokého stupňa nasýtenosti trhu. Dovtedy kým trh fungoval v zmysle, že dopyt prevyšoval ponuku, marketing existovať ako veda nemusel, marketing nikto nepotreboval. Marketing začali používať subjekty pôsobiace na trhu až vtedy, keď začali mať problémy s odbytom produktov. Dnes, keď sa trh hemží konkurenčnými producentmi, marketing začína mať svoje plné uplatnenie. Dostal sa k nám hneď po revolúcii, ale jeho skutočné fungovanie sa v tých deväťdesiatych rokoch neprejavilo. Otvorili sa hranice a trh sa začal postupne nasycovať. Ponuka na trhu sa razantne zmenila. Na trh sa niečo prinieslo a hneď sa všetko predalo.
Deväťdesiate roky boli rokmi neandertálskeho marketingu.
Reklama začína byť čím ďalej, tým menej účinná. Tlačia na nás, tí, ktorí robia marketing.
Marketing je veda o uspokojovaní potrieb a želaní. Musíme odhaliť podmienky kupujúceho, ktoré ho vedú ku kúpe. Kupujúci má problém v tomto konkurenčnom svete si vybrať. Vyhráva ten, kto urobí marketing profesionálnejšie.. Kto odhalí tú skutočnejšiu pohnútku, ktorá vedie kupujúceho ku kúpe, kto odhalí vlastnosť produktu, ktorá je taká, prečo ten produkt chceme kúpiť, kto odhalí úžitok, prečo ho kupujúci chce, kto navrhne obal, ktorý kupujúceho zaujme, kto poskytne takú dodatočnú službu pri kúpe, ktorá ku kúpe pomkne, kto postaví na trh cenu, ktorú zákazník rešpektuje. Cena zatiaľ je najrozhodujúcejší faktor.
...
Kľúčové slová:
marketing
ciele marketingového systému
systém riadenia
filozofie marketingového riadenia
analýza
CRM
Drucker
Kotler
produkcia
produkt
predaj
dopyt
transakcia
trh
plánovanie
Obsah:
- Marketing
Ciele marketingového systému riadenia
Filozofie marketingového riadenia (manažmentu)
Marketingová štúdia - Základné údaje
Funkcia plánovania
Marketingový plán a ďalšie operatívne stratégie
Marketingová stratégia /marketingový plán/
II. Marketingové prostredie
Mikroprostredie
Makroprostredie