Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Marketing - poznámky z rôznych kapitol prednášok

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9831
Posledná úprava
09.10.2018
Zobrazené
517 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zisťovanie potrieb
- všetky činnosti spojené so zhromažďovaním vstupov marketingu sú zamerané na zisťovanie potrieb a želaní zákazníkov. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť
- úlohou účinného marketingu je pochopiť potreby zákazníkov, zistiť relatívny význam každej potreby a naplánovať postup úplného uspokojenia každej z nich

Potreby
• hmotné
• nehmotné

hmotné - tieto potreby možno ľahko opísať a zmerať
nehmotné - sú postrehnuteľné, zistiteľné

Potreba je vyjadrením objektívneho stavu, je to pociťovanie nedostatku niečoho.
Potreby sú klasifikované rozmanitými spôsobmi.
Delia sa na:
Biogénne (primárne) - tvoria potreby vrodené, ktoré sú viazané na fyziológiu organizmu
Sociogénne (sekundárne) - zaraďujeme potreby naučené, ktoré sú viazané na psychiku

Ďalšia klasifikácia: materiálne, nemateriálne, ekonomické, neekonomické, výrobné..
Ďalšie: osobné a spoločenské potreby, a individuálne a kolektívne

Anticipácia potrieb
- trhové prostredie sa veľmi rýchlo mení
- úspešný marketing spočíva práve v tom, že marketingoví pracovníci musia bezprostredne reagovať na tieto zmeny
- pri anticipácii používajú celý rad metód a postupov

Kľúčové slová:

marketing

stratégia

potreby

podnikateľské koncepcie

mikroprostredie

makroprostredie

distribučná politika



Obsah:
  • 1. kapitola
    2. kapitola
    3. kapitola
    4. kapitola
    5. kapitola
    6. kapitola
    7. kapitola
    8. kapitola
    9. kapitola
    10. kapitola
    11. kapitola
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko