Popis:
Zisťovanie potrieb
- všetky činnosti spojené so zhromažďovaním vstupov marketingu sú zamerané na zisťovanie potrieb a želaní zákazníkov. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť
- úlohou účinného marketingu je pochopiť potreby zákazníkov, zistiť relatívny význam každej potreby a naplánovať postup úplného uspokojenia každej z nich
Potreby
• hmotné
• nehmotné
hmotné - tieto potreby možno ľahko opísať a zmerať
nehmotné - sú postrehnuteľné, zistiteľné
Potreba je vyjadrením objektívneho stavu, je to pociťovanie nedostatku niečoho.
Potreby sú klasifikované rozmanitými spôsobmi.
Delia sa na:
• Biogénne (primárne) - tvoria potreby vrodené, ktoré sú viazané na fyziológiu organizmu
• Sociogénne (sekundárne) - zaraďujeme potreby naučené, ktoré sú viazané na psychiku
Ďalšia klasifikácia: materiálne, nemateriálne, ekonomické, neekonomické, výrobné..
Ďalšie: osobné a spoločenské potreby, a individuálne a kolektívne
Anticipácia potrieb
- trhové prostredie sa veľmi rýchlo mení
- úspešný marketing spočíva práve v tom, že marketingoví pracovníci musia bezprostredne reagovať na tieto zmeny
- pri anticipácii používajú celý rad metód a postupov
Kľúčové slová:
marketing
stratégia
potreby
podnikateľské koncepcie
mikroprostredie
makroprostredie
distribučná politika
Obsah:
- 1. kapitola
2. kapitola
3. kapitola
4. kapitola
5. kapitola
6. kapitola
7. kapitola
8. kapitola
9. kapitola
10. kapitola
11. kapitola