Popis:
Podstata marketingu ,definícia marketingu
Podstata marketingu: orientácia na zákazníka a na jeho potreby.
Cieľ marketingu: poznať zákazníka, rozumieť mu tak, že mu ponúkané produkty budú vyhovovať, že ich bude akceptovať a požadovať na uspokojenie svojich potrieb.
Zásady marketingu: ponúkať produkty správnym zákazníkom, v správnom čase, na správnom mieste, za správne ceny a s využitím primeranej propagácie.
Pôvod marketingu ako vedy: anglický výraz „the market“ znamená trh, trhovisko, koncovka –ing znamená dej, činnosť. Takmer všetky krajiny prevzali pôvodný anglický výraz, ktorý sa stal medzinárodným odborným termínom.
Najčastejšie pohľady na marketing
Určitá činnosť alebo súbor činnosti
Metóda alebo proces riadenia
Filozofia podnikania alebo životná orientácia
Chápanie marketingu: marketing sa často vymedzuje ako súbor činnosti, ktoré možno rozdeliť do 4 oblastí:
výskum trhu
vývoj produktu
aktivizácia predaja
vlastný predaj