Popis:
Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie
• Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu?
• Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov?
• Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu?
• Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie?
• Politické Ktoré platné a pripravované zákony ovplyvnia stratégiu spoločnosti?
• Kultúrne Aký je postoj verejnosti k podnikaniu a produktom spoločnosti? Aké zmeny v životnom štýle spotrebiteľov na to môžu mať dopad?
...
Postup tvorby SWOT analýzy
• Analyzujeme interné prostredie - silné a slabé stránky - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu 7S, analýzu hodnotového reťazca alebo finančnú analýzu podniku)
• Analyzujeme externé prostredie - príležitosti a hrozby - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu SLEPTE / PEST alebo Porterovu analýzu 5 síl)
• Ohodnotíme (obodujeme) jednotlivé parametre v rámci kvadrantov - pri silných stránkach a príležitostiach použijeme napr. stupnicu od 1 do 10, pri slabých stránkach a hrozbách stupnicu od -1 do -10
• Analýzu môžeme doplniť o ďalší rozmer a priradiť parametrom váhy - súčet váh v jednotlivých kvadrantoch musí byť rovný číslu 1. Váhy priraďujeme v rozmedzí od 0,00 do 1,00, napr. 0,65. Čím dôležitejší je parameter, tým vyšší koeficient.
...
Kľúčové slová:
marketing
marketingový mix
swot
swot analýza
informácia
dáta
strategické plánovanie
trh
produkt
cena
marketingový výskum
cenotvorba
marketingová komunikácia
Obsah:
- Cieľ predmetu
Odporúčaná literatúra
Aktuálne publikácie
Literatúra k marketingu - postupnosť
Predpoklady vzniku marketingu
História marketingu
Definície marketingu
Kľúčové kategórie marketingu
Klasifikácia marketingu
Koncepcie marketingu
Ciele marketingového systému
Semestrálna práca a požiadavky
Marketingový mix
Kľúčové kategórie marketingu
Klasifikácia marketingu
Alternatívne koncepcie marketingu
Ciele marketingového systému
Trendy v rozvoji marketingového manažmentu
Spoločenská kritika marketingu
Marketingový proces
Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
Strategické plánovanie
Marketingové makroprostredie
Marketingové mikroprostredie
SWOT analýza
Informácie a ich význam
Dáta
Marketingový informačný systém
Získavanie informácií
Dáta v marketingovom výskume
Vlastnosti informačného systému
ZADANIE PRE SPRACOVANIE DO SEMESTRÁLNEJ PRÁCE
Veličiny trhu
Alternatívy pokrytia trhu
Segmentácia trhu
Nákupné správanie spotrebiteľov
Nákupné správanie organizácií
Produkt, ako súčasť marketingového mixu
Klasifikácia produktov
Úrovne produktov
Značka produktov
Kvalita produktov
Produktový rad
Produktový mix
Životný cyklus produktu
Cena
...
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- prezentácie