Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Marketing - prednášky 2022/2023, (prof. Ing. Vanda Lieskovská, PhD. Katedra obchodného podnikania)

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
18,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48342
Posledná úprava
04.04.2023
Zobrazené
529 x
Autor:
DraposMan
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie
• Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu?
• Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov?
• Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu?
• Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie?
• Politické Ktoré platné a pripravované zákony ovplyvnia stratégiu spoločnosti?
• Kultúrne Aký je postoj verejnosti k podnikaniu a produktom spoločnosti? Aké zmeny v životnom štýle spotrebiteľov na to môžu mať dopad?
...
Postup tvorby SWOT analýzy
• Analyzujeme interné prostredie - silné a slabé stránky - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu 7S, analýzu hodnotového reťazca alebo finančnú analýzu podniku)
• Analyzujeme externé prostredie - príležitosti a hrozby - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu SLEPTE / PEST alebo Porterovu analýzu 5 síl)
• Ohodnotíme (obodujeme) jednotlivé parametre v rámci kvadrantov - pri silných stránkach a príležitostiach použijeme napr. stupnicu od 1 do 10, pri slabých stránkach a hrozbách stupnicu od -1 do -10
• Analýzu môžeme doplniť o ďalší rozmer a priradiť parametrom váhy - súčet váh v jednotlivých kvadrantoch musí byť rovný číslu 1. Váhy priraďujeme v rozmedzí od 0,00 do 1,00, napr. 0,65. Čím dôležitejší je parameter, tým vyšší koeficient.
...

Kľúčové slová:

marketing

marketingový mix

swot

swot analýza

informácia

dáta

strategické plánovanie

trh

produkt

cena

marketingový výskum

cenotvorba

marketingová komunikácia



Obsah:
  • Cieľ predmetu
    Odporúčaná literatúra
    Aktuálne publikácie
    Literatúra k marketingu - postupnosť
    Predpoklady vzniku marketingu
    História marketingu
    Definície marketingu
    Kľúčové kategórie marketingu
    Klasifikácia marketingu
    Koncepcie marketingu
    Ciele marketingového systému
    Semestrálna práca a požiadavky
    Marketingový mix
    Kľúčové kategórie marketingu
    Klasifikácia marketingu
    Alternatívne koncepcie marketingu
    Ciele marketingového systému
    Trendy v rozvoji marketingového manažmentu
    Spoločenská kritika marketingu
    Marketingový proces
    Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
    Strategické plánovanie
    Marketingové makroprostredie
    Marketingové mikroprostredie
    SWOT analýza
    Informácie a ich význam
    Dáta
    Marketingový informačný systém
    Získavanie informácií
    Dáta v marketingovom výskume
    Vlastnosti informačného systému
    ZADANIE PRE SPRACOVANIE DO SEMESTRÁLNEJ PRÁCE
    Veličiny trhu
    Alternatívy pokrytia trhu
    Segmentácia trhu
    Nákupné správanie spotrebiteľov
    Nákupné správanie organizácií
    Produkt, ako súčasť marketingového mixu
    Klasifikácia produktov
    Úrovne produktov
    Značka produktov
    Kvalita produktov
    Produktový rad
    Produktový mix
    Životný cyklus produktu
    Cena
    ...

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • prezentácie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko