Popis:
Obsah dokumentu obsahuje všetky informácie potrebné k zvládnutiu štátnicovej skúšky z predmetu Marketing. Rovnako môže poslúžiť aj ako učebný text na skúšku či zápočet z marketingu. Tiež obsahuje dané otázky/prednášky ako ťahák do telefónu ako HTML web stránka s možnosťou vyhľadávania.
1. Vymedzenie pojmu Marketing
=
spoločenský a manažérsky proces, prostredníctvom ktorého uspokojujú jednotlivci alebo skupiny svoje potreby a priania v procese výroby a výmeny výrobkov alebo iných hodnôt.
= tvorí ho súbor činností, ktoré zabezpečujú to, aby sa správny produkt dostal v správnej kvalite, v správnej cene, v správnom čase, na správne miesto, k správnemu spotrebiteľovi.
Vzťah marketingu k iným vedám:
Vývoj marketingu je úzko spojený s aplikovaním poznatkov iných vied, napríklad ekonómie, sociológie, psychológie, práva, politológie, matematiky a prírodných vied.
Marketing vznikol v USA na začiatku 20. storočia ako odozva na výzvu priemyselne vyspelej ekonomiky, resp. ekonomiky prebytku a masovej spotreby, v ktorej ponuka prevládala nad dopytom.
Marketing predstavuje v užšom zmysle podnikateľskú činnosť, ktorá v záujme uspokojovania potrieb a želaní zákazníkov:
• skúma trh za účelom poznania potrieb,
• vytvára trhom požadované výrobky a služby,
• oboznámi s nimi spotrebiteľov,
• určí ceny,
• zorganizuje predaj produktov a ovplyvňuje kupujúcich.
Marketing predstavuje v širšom zmysle podnikateľskú filozofiu, ktorá je uplatňovaná v celom podniku.
Podnik ako celok sa má:
• stotožniť so svojimi zákazníkmi,
• vcítiť sa do ich problémov a riešiť ich.
Úlohou vrcholového manažmentu je integrovať marketingový prístup do všetkých podnikových funkcií a činností.
Marketing prekračuje v rozvinutom zmysle oblasť podnikateľskej, ziskovej sféry a uplatňuje sa aj v oblasti neziskovej činnosti (školstvo, politika, armáda, cirkev).
Kľúčové slová:
marketing
cena
predaj
trh
obchod
maloobchod
veľkoobchod
reklama
komunikácia
marketing
riadenie
dopyt
konkurencia
Obsah:
- 1. Vymedzenie pojmu Marketing
MARKETING JE MOŽNÉ V RÁMCI PODNIKU POVAŽOVAŤ ZA TROJSTUPŇOVÚ KATEGÓRIU:
MODERNÉ PODNIKATEĽSKÉ PRÍSTUPY K MARKETINGU:
2. MARKETINGOVÉ RIADENIE (MR)
KONCEPCIE MARKETINGOVÉHO RIADENIA V PRAXI:
3. TRH
SEGMENTÁCIA TRHU:
ALGORITMUS SEGMENTOVANIA TRHU:
4. Marketingové plánovanie
5. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM (MIS)
6. MARKETINGOVÝ VÝSKUM
7. Marketingový mix
8. CENA
Tvorba ceny v praxi:
Cenové testy:
Tvorba ceny orientovaná na dopyt:
Cenová diferenciácia:
Úprava ceny:
Zmena ceny:
9. DISTRIBÚCIA
Distribučná sieť je obvykle tvorená:
10. MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA
Reklama:
Podpora predaja:
Vzťahy s verejnosťou (Public Relations):
Osobný predaj:
NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVEJ KOMUNIKÁCII
Product Placement = umiestňovanie produktov
Mobilný marketing
Virálny marketing
Priemyselný trh a nákupné správanie organizácií: