Marketing služieb
Popis:
4P v prípade firmy REDBULL
1.Product- recept; balenie; plnenie; názov; grafické spracovanie obalu
Ø Place = miesto - cieľové skupiny-> extrémne športy
1. distribučné cesty- čerpacie stanice; športové podujatia
§ Price = cena
§ Promotion-reklama; osobný predaj; PR; podpora predaja; sponzoring
Event marketing - organizovanie akcií
Na vysokých školách pribúdajú ďalšie 3P
1) Personalities - osobnosti
Ø Procesné pedagogické prístupy - napr. 3 roky-Bc; ďalšie 2 roky prax a tak až na 2 roky na Mgr
1. u nás napr. 3 roky-Bc a 2 roky-Mgr, netreba žiadnu prax medzi
1. Participačná aktivizácia- jedná sa o zapojení do procesu, ako sa napr my študenti zapájame do štúdia a pod.
Kľúčové slová:
Marketing služieb
marketingový mix
reklama
politický marketing
pracovné postupy
marketingové vzťahy
Obsah:
- Rozdiel medzi produktom a službou:
Delenie služby podľa stupňa materiálnej povahy:
Kategorizácia skupín na základe rozdielnych rolí zamestnancov, JUDD
Určenie trhovej orientácie marketingu vzájomných vzťahov
Stanovenie efektívneho poslania služieb pre marketing služieb (podľa Payna)
V rámci podnikových poslaní je potrebné dodržiavať tieto požiadavky
V rámci poslania je potrebné položiť si otázky
Poslanie určuje špecifické ciele, a to v oblastiach
Pri stanovení poslania existujú viaceré možnosti
K základným zložkám marketingového mixu patria:
Neziskový marketing a marketing politickej kampane a politický marketing
Špecifický marketingový mix vzdelávacích inštitúcií
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.