Marketing - (Teoretické základy marketingu, Marketing a spoločnosť, Marketingové prostredie...)
Popis:
1.1 Obsah a podstata marketingu
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1.) potreby - ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku
2.) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3.) dopyt
4.) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5.) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6.) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7.) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8.) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie
Marketing možno tiež považovať za trojstupňovú kategóriu:
1. základný stupeň
Marketing sa považuje za podnikateľskú filozofiu, resp. predstavu o svete, ktorá spočíva v systematickom presadzovaní aspektu spotrebiteľa s cieľom lepšie reagovať na jeho potreby.
Poznáme výrobnú a marketingovú filozofiu. Rozdiely medzi nimi:
...
Kľúčové slová:
marketing
marketingový mix
marketingové prostredie
podnik
konkurencia
spotrebiteľ
marketingová komunikácia
nákup
trh
segmentácia trhu
marketingové plánovanie
trhová pozícia
produkt
cena
Obsah:
- Teoretické základy marketingu
1.1 Obsah a podstata marketingu
1.2 Spoločné a rozdielne črty marketingu a obchodu
1.3 Základné princípy marketingu
1.4 Marketingový mix a jeho nástroje
1.5 Marketing produktu a obchodný maketing výrobcu
1.6 Etika v oblasti výmeny
1.7 Marketing a kvalita
1.8 Prístupy podniku k spotrebiteľom:
1.9 Nové techniky a tendencie v marketingu
1.10 Špecifiká amerického a európskeho prístupu k marketingu
1.11 Medzinárodné aspekty marketingu
...
Služby
14.1 Pojem a podstata služieb
14.2 Charakteristické vlastnosti služieb
14.3 Klasifikácia služieb
14.4 Marketingový mix služieb
Perspektívy marketingu
15.1 Význam marketingu
15.2 Nákupné správanie zákazníka
15.3 Riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM)
15.4 Riadenie dodávateľského reťazca (SCM)
15.5 Zákaznícky servis
15.6 Marketing a informačné technológie (IT)
Zdroje:
- Skriptá
- Prednášky
- Poznámky
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.