Marketing (Úlohy marketingového manažéra, Analýza marketingového prostredia, Analýza odvetvia a konkurencie...)
Popis:
Analýza potrieb a trendov v makroprostredí
Úspešné firmy sú si vedomé, že marketingové prostredie prestavuje nekončiaci reťazec príležitostí a hrozieb. Úlohou marketingových pracovníkov je tieto príležitosti a hrozby včas identifikovať. Mnoho informácií o nových príležitostiach možno získať identifikovaním trendov, t.j. charakteristických smerov alebo postupností vývoja udalostí, ktoré sa vyznačujú dlhodobou tendenciou. Pozornosť treba venovať i megatrendom, ktoré sú reprezentované veľkými sociálnymi, ekonomickými, politickými a technologickými. zmenami, ktoré sa vyvíjajú pozvoľna (7-10 rokov). Je potrebné, aby sme odlíšili módne výkyvy, trendy a megatrendy. Na rozdiel od trendov sú módne výkyvy nepredvídateľné, krátkodobé . Trendy sa dajú predpovedať.
Naisbit identifikoval 10 megatrendov pre 90-roky :
1. rozvoj celosvetovej ekonomiky
2. renesancia humanitných odborov
3. vznik nových tržných ekonomík
4. celosvetový životný štýl doprevádzaný kultúrnym vlastníctvom
5. privatizácia v oblasti sociálnej starostlivosti
6. ekonomický vývoj v tichomorskej oblasti
7. zapojenie žien do vedúcich postavení
8. epocha biológie
9. obrodenie náboženstvá
10. rastúci význam jednotlivca
...
Kľúčové slová:
marketing
manažér
marketingový manažér
analýza
analýza odvetvia
konkurencia
analýza konkurencie
trh
dopyt
predvídanie dopytu
maloobchod
veľkoobchod
marketingová komunikácia
reklama
Obsah:
- Úlohy marketingového manažéra
Analýza marketingového prostredia
Analýza odvetvia a konkurencie
Predvídanie a meranie dopytu trhu
Uvádzanie výrobkov na trh
Riadenie maloobchodu a veľkoobchodných systémov
Integrovaná marketingová komunikácia
Riadenie reklamy a obchodnej propagácie
Riadenie predaja
Riadenie priameho marketingu
Hodnotenie a kontrola výsledkov marketingu podniku
Zdroje:
- prednášky
- študijný materiál
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.