Popis:
Po otvorení hraníc sa zmenila situácia na trhu, dovtedy ponuka neprevyšovala dopyt. Trh bol nenasýtený. Dnes je trh doslova presýtený. Marketing je veľmi potrebný na pomoc predaja. Potreba profesného marketingu. Cena je najrozhodujúcejšia momentálne. Marketing nie je predaj, musí začať skôr ako obchod. Trh sa už pohol, marketing tomu jasne dopomohol. MARKETING - trhovanie /psychologická veda- odhaliť správanie zákazníka/.
Maximalizácia spotreby - vychádza sa z predpokladu, že čím viac budú ľudia kupovať a spotrebúvať, tým budú v živote šťastnejší
Maximalizácia spokojnosti spotrebiteľov - spotreba je opodstatnená vtedy, ak prispieva k spokojnosti kupujúceho Spokojnosť sa ťažko meria (každý človek je iný). Spokojnosť jednotlivca nemusí viesť k spokojnosti celej spoločnosti.
Maximalizácia výberu - spotrebiteľ má možnosť nájsť si tovar, ktorý presne uspokojí jeho potreby. Široký sortiment zvyšuje náklady výroby a tým sa znižuje spotreba tohto tovaru. Širší sortiment znamená pre spotrebiteľa väčšiu námahu pri výbere tovaru (pochybnosti až frustrácia spotrebiteľov pri nákupe.)
Maximalizácia kvality života - najvyššia méta, ktorú by mal marketing dosiahnuť. Nielen kvalita, kvantita, dostupnosť, cena tovaru, ale tiež kvalita fyzického a kultúrneho prostredia. Kvalita života sa však ťažko meria, nakoľko pre každého znamená iné veci.
...
Kľúčové slová:
marketing
negatíva marketingu
ciele marketingového systému
filozofie marketingového riadenia
podstata marketingovej koncepcie
Maslow
potreby
manažment
manažér
Obsah:
- Marketing
Logika myslenia marketingového manažéra
Filozofie marketingového riadenia
Podstata marketingovej koncepcie
Maslowova pyramída potrieb
Marketingový manažment a jeho funkcie v organizácii
Marketingové prostredie