Marketing (vývoj marketingu, rozdelenie marketingu)
Popis:
Teoretické základy marketingu
1.1 Obsah a podstata marketingu
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1.) potreby – ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku
2.) želania – ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3.) dopyt
4.) produkt – človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5.) výmena a transakcia – výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6.) hodnota, náklad a spokojnosť – hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7.) trh – je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8.) podnik – je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie
Kľúčové slová:
čo je marketing
marketingové koncepcie
strategický marketing
marketingové prostredie
business-to-business marketing
Obsah:
- Marketing
Marketing ako 3-stupňová kategória
Filozofia marketing management
Marketing na začiatku 21. St
Strategický marketing
Strategický plán
Marketingové prostredie
Marketing a spoločnosť: spoločenská zodpovednosť a marketingová etika
Spotrebiteľské trhy
Rozhodovací proces kupujúceho
Charakteristiky B2B trhov
Nákupné správanie organizácií
Získavanie sekundárnych informácií
Definícia trhu
Metóda testovacieho trhu
Spotrebiteľské trhy
Marketingový výskum
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.