Popis:
(prof. Zoltán Rózsa)
Zjednodušene je možné marketing priblížiť prostredníctvom nasledujúcich činností:
• IDENTIFIKOVAŤ ZÁKAZNÍKA (najprv hľadáte na trhu potenciálnych zákazníkov),
• IDENTIFIKOVAŤ VHODNÝ PRODUKT (pýtate sa potenciálnych zákazníkov aký produkt by im vyhovoval, t.j. spoznávate potreby a želania zákazníka)
• VYTVORIŤ PRODUKT (navrhnete produkt v želanej podobe, a to nie len čo do obsahu a formy, ale aj po stránke ceny a dostupnosti produktu),
• KOMUNIKOVAŤ PRODUKT (oznámite vašim potenciálnym zákazníkom, že máte taký produkt ako chceli),
• SPROSTREDKOVAŤ PRODUKT (distribúcia, predaj, poskytnutie služby)
Definovanie pojmu marketing:
Marketing = orientácia na efektívne uspokojenie potreb (zákazník, organizácia, spoločnosť)
Kľúčové slová:
Filozofie podnikania
marketingová koncepcia
marketingové prostredie
nákupné správanie
podstata a význam stategického plánovania
proces segmentácie trhu a výber cieľových skupín zákazníkov
vym...