Marketing
Popis:
prednasky od Križanovej
Marketing
- často frekventvané slovo v podnikatelskej sfere
- kľúčový prvok podnikatelskeho úspechu
- market-ing = trhovanie, práca s trhom
1. Určitá trhová filozofia,tk. Vždy kladie zákaznika na prve miest
2. Určitý sýstem podnikových aktivít / kt. ulohou je zakaznika privolat a aj udržať/
Vznik: - marketingové prístupy – už s deľbou spoločenskej práce
- ako teoretická disciplina – na prelome 19 a 20. storočia / v r. 1902 na amerických
univerzitách/
- výraznejší záujem o marketingovú tróriu – v r. 1929 / hosp.kríza/ - realizačná
funkcia
- po 2 . svetovej vojne- rozšírenie do vyspelých krajín Európy a Japonska -
poznávacia funkcia marketingu
- 70 a 80 roky – internacionalizácia svetového trhu a hosp. života – vznik medznár.
spoločenského marketingu
Kľúčové slová:
marketing
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.