Marketing
Popis:
Jedná sa o prednášky z predmetu marketing externé štúdium
1. CHARAKTERIZUJTE STRUČNÝ VÝVOJ MARKETINGU, POJEM MARKETING, ÚLOHY A ZÁSADY VYKONÁVANIA MARKETINGU, ZNAKY A FUNKCIE
Vznik marketingu sa datuje do obdobia konca 19.stor. a rozvíja sa v priebehu 20. stor. Za krajinu vzniku M sa považujú Spojené štáty americké.
V literárnych zdrojoch sa uvádza, že termín M bol prvýkrát použitý v roku 1902 na Právnickej fakulte Harwardskej univerzity.
Termín M je odvodený od anglického slova “market” trh alebo “práca s trhom”, “činnosť na trhu”, “vytváranie trhu”
V skutočnosti vznik marketingu súvisí so vznikom tovarovej výroby. Za základ vzniku M možno považovať základný rozpor medzi výrobou a trhom. M vzniká ako reakcia na túto situáciu.
V polovici minulého storočia sa M rozšíril do všetkých priemyselne vyspelých krajín Európy a Ázie. Tri rozdielne obdobia:...
Kľúčové slová:
cenová politika
distribučná politika
výrobková politika
marketingový mix
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.