Popis:
Marketingová stratégia- potrebný materiál na skúšku , dištančná forma, ext. z prezentácií preklopené do Wordu z PDF poskytnutých prezentácií, ZS ku skúške bolo potrebné vypracovať seminárnu prácu podľa pokynov prednášajúcej. V poskytnutých materiáloch sú zahrnuté všetky potrebné kapitoly
Cena = dohodnutá peňažná suma medzi predávajúcim a kupujúcim,
= cenová tarifa,
= najdôležitejší determinant nákupného rozhodovania spotrebiteľa?
- jediný prvok marketingového mixu prinášajú zisk,
Ceny produktov sa stanovujú s ohľadom na ostatné prvky marketingového mixu:
produkt, distribúcia, komunikačný mix,
Základné funkcie ceny:
- porovnávacia cena: vyj. náklady práce,
- alokačná cena: vyj. priradenie peňažných prostriedkov osobám a množstvu produkcie,
- informatívna: informuje zákazníka o kvalite, hodnote produktu, potrebných financiách na obstaranie),
- regulačná: vzťah dopytu a ponuky,
- rozdeľovacia: prerozdeľovanie fin.pr.
Cena sa stanovuje v súlade s korporátnou stratégiou!!!
Podkladom pre stanovenie ceny:
- vlastnosti výrobku: úžitok, kvalita, imidž, diferenciácia, zameniteľnosť,
- postoje spotrebiteľov: solventnosť, kúpyschopnosť, poznanie a uvedomenie si ceny, cenová elasticita),
- charakter trhu, právne predpisy, regulácia a kontrola cien MF SR,
- štruktúra, počet a postoje: výrobcov, dodávateľov, odbytových kanálov, konkurencie,
- interné podnikové faktory: náklady, ciele marketingu, manažérske preferencie, samotná cenotvorba a ciele podniku: imidž, vodcovstvo v kvalite, zvýšenie zisku, prežitie, zvýšenie trhového podielu, prienik na nový trh,
Kľúčové slová:
marketingová stratégia
cenová stratégia
marketingový audit
distribučná stratégia
cenotvorba