Popis:
Marketingové analýzy
1. prednáška - Cieľom tejto prednášky je:
- vysvetliť pojmy – podnikanie, stratégie, podniková politika, ciele riadenie,
- vysvetliť ako súvisí strategický manažment podniku s Marketingovým manažmentom,
-vymedzenie pojmu marketingového manažmentu,
- objasniť proces marketingového manažmentu,
- vzťahy marketingového informačného systému s manažérskym informačným systémom.
Riadenie podniku.
Nevyhnutným predpokladom úspešného podnikania je neustále napredovanie podniku a prispôsobovanie sa trhovému prostrediu. Úspešnosť podnikania sa však dosiahne len vtedy, ak je spokojný zákazník. Podnikanie je založené na podnikavosti- ako vlastnosti podniku , ktorá sa prejavuje v dvoch dimenziách:
- provou je schopnosť využiť silné stránky podniku – napr. ak podnik má nízke náklady, môže stanoviť nižšie ceny, prípadne ak má technológiu – môže zvyšovať kvalitu, inovovať produkty, ak objaví nový trhový segment môže zvyšovať trhový podiel a pod.
- druhou dimenziou je schopnosť podniku objaviť nové trhové príležitosti napr. ak získa nových zákazníkov, môže zvyšovať trhový podiel, ak konkurencia má vysoké ceny, môže svoju cenovú úroveň produkcie upravovať a pod.
...
Kľúčové slová:
analýzy
marketing
BCG matica
stratégie
konkurencia
Obsah:
- 1. prednáška
- vysvetliť pojmy – podnikanie, stratégie, podniková politika, ciele riadenie,
- vysvetliť ako súvisí strategický manažment podniku s Marketingovým manažmentom,
- vymedzenie pojmu marketingového manažmentu,
- objasniť proces marketingového manažmentu,
- vzťahy marketingového informačného systému s manažérskym informačným systémom.
2. prednáška
- analýzu údajov z MIS,
- marketingové databázy,
- štatistické analýzy (vybrané),
- rozhodovacie modely.
3. prednáška - Marketingové situačné analýzy
- vymedzenie vonkajšieho a vnútorného prostredia trhu,
- analýza vonkajšieho prostredia,
- analýza vnútorného prostredia,
- STEP analýza,
- SWOT analýza
4. prednáška - Analýza zákazníkov
- vymedziť pojem zákazník, spotrebiteľ,
- vzťah k zákazníkom,
- segmentácia zákazníkov,
- cieľové skupiny,
- techniky, analýzy zákazníkov,
- analýza preferencií.
5. prednáška - Ostatné výrobkové analýzy a portfóliové analýzy
- ABC analýza,
- BCG analýza,
- GE analýza,
- pozičná etapa,
- analýza ŽCP.
6. prednáška - Analýza konkurencie
- identifikácia konkurencie,
- kritériá analýzy konkurencie,
- zdroje informácií o konkurencii,
- hodnotenie konkurencie zákazníkom.
7. prednáška - Marketingová stratégia
- Čo je marketingová stratégia,
- Typy marketingových stratégií,
- Marketingové stratégie v medzinárodnom marketingu,
- Základné kritériá rozhodujúce o stratégii vstupu na medzinárodný trh,
- Základné trhové stratégie v medzinárodnom marketingu.