Marketingové stratégie
«»
Popis:
STRATÉGIA - Stratégo- grécko. Prvé poznatky pochádzajú z 5.storočia- Aténsky štát(spôsob vedenia vojska). Rozvíjala náuka o stratégií- ekonómia.
Určitý súhrn zásad či pravidiel, ktoré slúžia k riadeniu procesov alebo činností, resp. ako spôsob plánovania a riadenia činností, ktorými sa má dosiahnuť určitý cieľ.
Určitá schéma postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok (pri čiastočnej neznalosti všetkých budúcich podmienok) dosiahnuť vytýčený cieľ...
Vývojové fázy strategického myslenia:
1) Finančne orientované plánovanie
- podsadzovalo sa v 50-tych a 60-tych rokoch min. storočia
- bolo charakteristické dôrazom na krátkodobé riadenie a funkčným prístupom k riadeniu
- typickými nástrojmi boli rozpočtovníctvo a finančná kontrola
2) Predpovedne orientované plánovanie
- vzniklo koncom 60-tych a začiatkom 70-tych rokov minulého storočia
- kládlo dôraz na časové štrukturovanie plánovania a na jeho dlhodobé pôsobenie(prognózovanie)
- plánovacie prepočty sa sústredili najmä na efektívne rozvrhovanie zdrojov.
3) Externe orientované plánovanie
- datujeme v druhej polovici 70-tych rokov
- toto plánovanie má marketingové črty t.j. sústreďuje na trh a na zákazníka
- potreba dynamických reakcií na trhové zmeny, variantné riešenie problémov a zvýšenie úrovne strategického myslenia manažérov.
...
Kľúčové slová:
marketingové stratégie
vývojové fázy
strategické myslenie
strategický manažér
ľudský potenciál
firemná filantropia
spoločensky zodpovedné podnikanie
Obsah:
- Vývoj strategického myslenia
Vývojové fázy startegického myslenia
Rozhodujúce názorové tendencie v strategickom manažmente
Ľudský potenciál v strategickom manažmente
Vymedzenie a základný obsah strategického manažmentu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.