Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Maximalizácia zisku

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22232
Posledná úprava
11.04.2009
Zobrazené
1 566 x
Autor:
27georgy
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Možnosti zvýšenia zisku:
1. Monopolná firma uskutočňuje cieľavedomú cenovú stratégiu, cena nie je teda veličinou nezávislou od politiky monopolu. Rozpätie, v rámci ktorého môže monopolista určovať ceny, závisí od elasticity dopytu na príslušnom trhu - čím je nižšia, tým väčšiu má možnosť voľby.
2. cenová diskriminácia, ktorá vychádza zo segmentácie trhu. Ide o:
a) požadovanie rôznych cien od rôznych skupín kupujúcich – monopol vytvára spotrebiteľské skupiny,
b) požadovanie rôznych cien od toho istého spotrebiteľa za rôzne jednotky toho istého tovaru.
c) požadovanie vysokej ceny od zákazníka, ktorý má o daný produkt enormný záujem, potom sa monopol obráti na širokú verejnosť s oveľa nižšou cenou,
d) stanovenie vyššej ceny na tom segmente trhu, kde je cenová elasticita menšia; nižšie ceny tam, kde cenová elasticita dopytu je vyššia (napr. lístky na železnicu za obyčajné cestovné a zlacnené pre študentov).

Kľúčové slová:

zisk

firma

cenová stratégia

monopol

nové závody

krivka


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko