Medzinárodné podnikanie a manažment - zdôvodnenie a súšasné trendy
Popis:
Zahraničný obchod - obchod cez hranice štátu, pričom dochádza k intenzívnejšiemu prepájaniu reprodukčných procesov členských štátov a stretu zahraničnoekonomických aktivít.
Medzinárodný obchod - súhrn zahraničných obchodov jednotlivých štátov.
Svetové hospodárske prostredie - tvorí environment pre medzinárodné podnikanie.
Globalizácia medzinárodného podnikania - proces narastajúcej interakcie medzi osobami na medzinárodnej úrovni - „pokročilý kapitalizmus“, ktorý stiera lokálne tradície a regionálne rozdiely a vytvára homogenizovanú svetovú kultúru.
Hybné sily globalizácie medzinárodného podnikania:
- využívanie a expanzia technológií
- liberalizácia cezhraničného pohybu tovaru a výrobných faktorov
- rozvoj služieb podporujúcich medzinárodné podnikanie
- rastúci tlak spotrebiteľov
- rastúca globálna konkurencia
- meniaca sa politická situácia
- expandujúca cezhraničná spolupráca
...
Kľúčové slová:
podnikanie
medzinárodné podnikanie
globalizácia
obchod
medzinárodný obchod
investícia
priame zahraničné investície
burza
devízový trh
finančný trh
financie
Obsah:
- 1. Medzinárodné podnikanie - zdôvodnenie a súčasné trendy
2. Aktuálne trendy v medzinárodnom obchode
3. Megatrendy globalizácie a globálny hodnotový reťazec
4. Transnacionálne korporácie v medzinárodnom podnikaní
5. Vládna politika zameraná na prilákanie priamych zahraničných investícií
6. Priame zahraničné investície
7. Burza
8. Devízový trh
9. Medzinárodné obchodné operácie
10. Zmluvné zabezpečenie vývoznej a dovoznej operácie
11. Medzinárodná kúpna zmluva
12. Medzinárodný platobný styk
13. Riziká v medzinárodnom obchode
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.