Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie - prednášky 2012
«»
Popis:
Prečo je tento predmet dôležitý?
- žijeme vo svete globalizácie ?!
- existencia medzinárodných spoločenstiev a nadnárodných podnikov = špecifiká medzinárodného manažmentu
- študenti FPM
INTERNACIONALIZÁCIA EKONOMIKY
- zmedzinárodňovanie ekonomiky
- proces prerastania a spájania sa výrobných činností pod vplyvom medzinárodnej deľby práce
Internacionalizačný podnik (medzinárodne činný) - podnik, ktorý realizuje aspoň jednu svoju činnosť / aktivitu v zahraničí.
INTERNACIONALIZAČNÉ KONCEPTY M. PORTERA
A) Koncept globalizácie - pre globálne odvetvie ukazuje Porter štyri rozličné medzinárodné stratégie, ktoré sa líšia rozptylom konkurencie a rozptylom geografie.
1. globálne nákladové vodcovstvo alebo globálna diferenciácia
2. globálna segmentácia
3. chránený trh
4. prispôsobenie na špecifické trhy
Kľúčové slová:
medzinárodné podnikanie
globalizácia
internacionalizácia
korporácie
reklama
stratégie
trhové segmenty
Obsah:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.