Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie
«»
Popis:
Medzinárodné podnikanie je relatívne novou, ale veľmi komplexnou vednou disciplínou, pričom sa zaoberá takými medzinárodnými ekonomickými transakciami ako vývoz a dovoz tovaru a služieb, investície, obchod s licenciami, franchising a podobne, všetko vo vzťahu k podnikateľskej sfére. V medzinárodnom prostredí, pri realizácii medzinárodných transakcií je potrebné riadiť podnikové činnosti odlišným spôsobom, t.j. pristúpiť k aplikácii princípov medzinárodného manažmentu.
Medzinárodný manažment - ako riadenie podnikových činností, za účelom dosahovania podnikových cieľov v medzinárodnom prostredí sa uskutočňuje v rámci medzinárodného podnikania, ako celkového prístupu k podnikaniu.
Kľúčové slová:
medzinárodné prostredie
megatrendy
korporácie
strategické aliancie
medzinárodný manažment
národné kultúry
Obsah:
- Zmeny v medzinárodnom prostredí
Makrointegračné formy:
Najvýznamnejšie integračné zoskupenia:
Európska únia:
Megatrendy
Získavanie medzinárodných konkurenčných výhod.
Internacionalizácia podnikania
Výber zahraničného trhu
Efekty priamych zahraničných investícií
Multinacionálne a transnacionálne korporácie
Medzinárodné podnikateľské stratégie
Matica medzinárodných stratégií podľa Prahalada a Doza
Nové formy podnikania v medzinárodnom prostredí
Strategické aliancie
Vymedzenie medzinárodného manažmentu ľudských zdrojov
Prístupy k medzinárodnému manažmentu ľudských zdrojov
Podnikanie v kontexte rôznych národných kultúr
Prístup G. Hofstedeho
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.