Medzinárodný marketing
Popis:
MM – filozofia vedenia firmy orientovaná na zahraničné trhy a zameraná na alokáciu tovarov a služieb na týchto trhoch.(2 spôsoby uplatnenia MM – kaskádovito – diferenciácia marketingovej politiky/globálne – globálny, jednotný prístup)
VÝZNAM MEDZINÁRODNÉHO MARKETINGU
• Presýtenosť domácich trhov
• Využitie nových zdrojov
• Vznik nových príležitostí
• Rast konkurenčného tlaku
• Skracujúci sa životný cyklus produktov
• Trhová diverzita
• Rozvoj informačných technológií
• Ostatné (:-D :-D)
ČINNOSŤ MEDZINÁRODNÉHO MARKETINGU
• STRATEGICKÉ KOMPONENTY – výber základnej stratégie (štandardizácia VS diferenciácia)
• TAKTICKO-OPERATÍVNE KOMPONENTY – využívanie jednotlivých prvkov marketingového mixu
Kľúčové slová:
medzinárodny marketing
Zdroje:
- E. Urban a kol.: Vybrané problémy medzinárodného marketingu, vyd. Ekonóm Bratislava 1998
- E. Urban a kol: Medzinárodný marketing, vyd. Ekonóm Bratislava 1999.
- E. Urban a kol.: Medzinárodný marketing, vyd. Ekonóm Bratislava 2001.
- G. Albaum, J. Strandskov, E. Duerr: International Marketing, Addison - Wesley, G. Britain, 2002
- J. Jeannet, H. D. Hennessey, Global Marketing Srategies, H. Mifflin C., USA, 1995 V. Terpstra, R. Sarathy: International Marketing. The Dryden Press 1996
- R. Springer: Osteuropa Marketing, WU Wien, 2000
- R. Springer: Internationales Marketing, WU Wien, 1993
- G. Stahr: Internationales Marketing, Kiehl, 1993
- J.C. Usunier : Commerce entre cultures, PUF, 1992, [angle entre-culturel]
- Charles Croué: Marketing international, De Boeck-Entreprise, 1993
- W.J. Keegan, J-M De Leersnyder: Marketing sans frontières, InterEditions, 1994
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.