Nákupné správanie organizácií
Popis:
Typy trhov
Trh výrobnej sféry - trh výrobných faktorov: firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú výrobky a služby za účelom produkcie iných výrobkov a služieb
Trh sprostredkovateľov – obchodný trh: firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú a predávajú tovar vyrobený inými
Vládny - štátny trh: ktorý ročne nakupuje výrobky a služby v miliardových hodnotách
Trh výrobnej sféry
Trh výrobnej sféry - trh výrobných faktorov - firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú výrobky a služby za účelom produkcie iných výrobkov a služieb
Trh výrobnej sféry je najväčším trhom organizácií
Koncentrácia trhu
Heterogenita odberateľov – rôznosť trhu
Väčšie nákupy
Úzke vzťahy zákazník – dodávateľ
Geografická koncentrácia zákazníkov
Odvodený dopyt
Nepružnosť dopytu
Špecializovaný dopyt – špecializovaná technológia
Odborný nákup
Organizovaný charakter nákupu
Kľúčové slová:
Marketing
Nákupné správanie organizácií
trh
Typy trhov
Zdroje:
- Marketing: Jaroslav Kita a kolektív - SBN 80-8078-049-8
- Marketing: Philip Kotler - ISBN 80-08-02048-3
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.