Ohodnocovanie podniku
Popis:
Prednášky z ohodnocovania podniku. Všetko čo bolo treba vedieť na zápočet.
Ohodnocovanie- znalec,kt.za nasledujúcich podmienok:
-kúpa, predaj podniku, zlučovanie spoločností, vklad podniku do ZI obchodnej spoločnosti. keď sa mení právna forma spoločnosti. keď uvádza spoločnosť na burze. pri poskytnutí úveru. pri likvidácii podniku. náhrada za vyvlastnenie. právo prioritného vlastníka na odkúpenie akcií od minoritného vlastníka
Za koľko je ochotný zaplatiť záujemca a koľko by sme dostali na trhu.
3 základné prístupy k ohodnoteniu podniku – trhová, subjektívna, objektivizovaná.
Trhová hodnota – je podstatná stanovená cena. Cena je všeobecným údajom o relatívnej hodnote priradenej k nejakému tovaru. Trh je miesto, kde sú TaS vymieňané medzi kupujúcim a predávajúcim. Trh reaguje na ponukovo-dopytové vzťahy. Hodnota – pojem, ktorý sa týka peňažného vzťahu medzi TaS, ktoré je možno kúpiť a je to tiež pojem medzi kupujúcim a predávajúcim. Trhová hodnota aktív- výkazom trhovo uznanej použiteľnosti tovaru.
Kľúčové slová:
ohodnocovanie podniku
podnik
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.