Podnik a podnikanie 1. a 2. - Podstata a postavenie podniku - prednáška Neumannová
«»
Popis:
PODNIKANIE
- súhrn činností, ktorými sa vyhľadávajú a prakticky využívajú ekonomické príležitosti, aby sa podnikanie mohlo realizovať, pričom musia byť splnené objektívne a subjektívne predpoklady
- objektívne predpoklady - sú založené na vytváraní priaznivého podnikateľského prostredia konkurenčného charakteru a sú dané vonkajšou a vnútornou podnikavosťou
- vonkajšia podnikavosť - znamená využívanie podnikateľského prostredia(medzier na trhu a zodpovedajúcej legislatívy v štáte) pre potreby podnikateľského subjektu
- vnútorná podnikavosť - je to schopnosť, miera resp. intenzita využívania ekonomických príležitostí konkrétnym podnikateľským subjektom
- je podmienená úrovňou ľudských, výrobných, ale aj finančných zdrojov, kt. má podnik k dispozícii
- subjektívne predpoklady - sú dané samotnou osobnosťou resp. charakteristickými črtami osobnosti podnikateľa, ku kt. patrí:
- iniciatívnosť a nezávislosť v rozhodovaní
- pozitívna predstav o sebe
- prirodzená autorita
- schopnosť presadiť sa
- schopnosť podstupovať riziko
- klásť si náročné ciele
...
Kľúčové slová:
podnikanie
ekonomika
podnikateľské prostredie
podnikavosť
trh
podnikateľ
ekonomická príležitosť
manager
podnik
výrobný faktor
hospodárnosť
finančná rovnováha
financie
zisk
ziskovosť
Obsah:
- PODNIKANIE
Objektívne predpoklady
Subjektívne predpoklady
PODNIKATEĽ
Teoretické hľadisko
Právneho hľadisko
PODNIK
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.