Podnikové plánovanie
Popis:
Plánovať - z lat. PLANTA = náčrt (budovy)
- má 3 zákl. obsahové významy
1. všeobecné myšlienkové zaoberanie sa budúcnosťou
2. alternatívne možnosti postupu v budúcnosti v záujme dosiahnutia zmeny
3. výber jednej z možností pri prijímaní rozhodnutí
História plánovania
H. FAYO – 1922 (Haward Bussines Revier) – článok o dlhodobom plánovaní
60. – 70. roky min. storočia – plánovanie ako fenomén rozvoja riadenia podnikov – strategické plánovanie
1974 – LINNEMAN, KENNEL – definovali 10 základných etáp plánovania
História plánovania je spojená i s rôznymi koncepciami makroekonomického plánovania a jeho prepojením s plánovaním podnikovým. Známe sú 2 systémy plánovania:
1. Direktívno – administratívny systém (bývalý ZSSR a krajiny východnej Európy)
tento systém predstavoval centrálne plánovanie (Štátna plánovacia komisia), kde úlohy jednotli- vých podnikom boli direktívne určené. Cieľom manažmentu bolo vybojovať nenáročný a nízky plán, získať čo najviac dotácií, skrývať rezervy a prejavovať čo najmenej iniciatívy.
Kľúčové slová:
strategické plánovanie
tvorba stratégie podniku
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.