Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Poznámky a študijný materiál na predmet Programovanie

«»
Prípona
.rar
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3821
Posledná úprava
02.06.2017
Zobrazené
1 870 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vznik a vývoj, charakteristika C

- Univerzálny programovací jazyk nízkej úrovne
- Veľmi úsporné vyjadrovanie, štrukturovaný
- Veľký súbor operátorov, moderné dátové štruktúry
- Nie je problémovo orientovaný (nie je špecializovaný účelovo)
- Pre veľké úlohy je ceľmi efektívny a rýchlejší oproti iným jazykom
- Bol navrhnutý a implementovaný pod UNIX OS (takmer celý UNIX je napísaní pod C)
- ALE! C sa na OS UNIX (žiadny OS) neviaže
- ↓ úroveň C → pracuje so štandartnými dátovými typmi: znaky, celé čísla, reálne čísla...
- Neumožňuje priamo prácu s reťazcami
- Nevlastní nástroje I/O operácii → cez funkcie
→ jednoduchosť jazyka, nezávislosť na počítači,
Ľahké vytvorenie prekladača pre kokrétny OS, strojový kód, ...
Veľké rozšírenie a využiteľnosť jazyka C
Veľká efektívnosť kódu (takmer na úrovni ASSEMBLERA)

- Prvý štandart bola verzia autorov C, K&R štandart (1978)
Brian W. Kernigham
Denis M. Ritchie
- Dnešná oficiálna verzia/štandart ANSIC (1990):
o obsahuje množinu: špeciálnych funkcií, hlavičkových súborov(*.h)
o obsahuje toto všetko kompilátor dnešných počítačov so súčasnými verziami C
o takmer 100% prenositeľnosť na všetky PC a OS
o vydarené prostredie (často integrovane Turbo Borland C)

Kľúčové slová:

programovanie

vstup

výstup

pamäť

konštruktory

deštruktor

šablóny

polymorfizmus



Obsah:
  • C-01(Uvod)
    C-02(Zakladne_pojmy_v_jazyku_C)
    C-03(Prve_zaciatky_v_C)
    C-04(Terminalovy_vstup-vystup)
    C-05(Riadiace_trukury)
    C-06(Vstup(vystup)_zo(do)_suboru)
    C-07(typova_konverzia)
    C-08(preprocer_jazyka_C)
    C-09(Funkcie_a_praca_s_pmaou)
    C-10_(Pointery)
    C-11(jednorozmerne_pole)
    C-12(Reazce)
    C-13(Vaicrozmerne_pole)
    C-14(truktury,_uniony,_zoznamy)
    C-15(Bitove_operacie,_bi.pole)
    C-16(Tabuzka_preferencii)
    CPP-00(Pred_uvodom-uvod)
    CPP-01(Uvod)
    CPP-02(Funkcie,Sprava_pamati,Menne_priestory)
    CPP-03(Uvod_do_objektov_a_tried)
    CPP-04(Staticke_prvky_v_C++,_konstanty_a_triedy,_funkcie_typu_friend)
    CPP-05(Dynamicke_vytvaranie_objektov_Pole_objektov_Trieda_string_a_vector)
    CPP-06(Pretazovanie_operatorov,_pretazovanie_operatorov_new,_delete)
    CPP-07(Inline_funkcie,_Preprocesor_jazyka_C++)
    CPP-08(Dedicnosti_a_kompozicie_tried,_dedenie,_konstruktory,_destruktory,_pristupove_kody)
    CPP-09(polymorfizms,_virtuale_metody,_viacnasobne_dedicnosti)
    CPP-10(Abstraktne_triedy,_abs._bazove_triedy,_ciste_virtualne_funkcie_a_konstruktory,_destruktor_a_virtualny_destruktor)
    CPP-11(Sablony,_vytvaranie_tried_pomocou_sablon,_vynimky)
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko