Poznámky a študijný materiál na predmet Programovanie
Prípona
.rar |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
3 x |
Veľkosť
0,8 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
3821 |
Posledná úprava
02.06.2017 |
Zobrazené
1 830 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Vznik a vývoj, charakteristika C
- Univerzálny programovací jazyk nízkej úrovne
- Veľmi úsporné vyjadrovanie, štrukturovaný
- Veľký súbor operátorov, moderné dátové štruktúry
- Nie je problémovo orientovaný (nie je špecializovaný účelovo)
- Pre veľké úlohy je ceľmi efektívny a rýchlejší oproti iným jazykom
- Bol navrhnutý a implementovaný pod UNIX OS (takmer celý UNIX je napísaní pod C)
- ALE! C sa na OS UNIX (žiadny OS) neviaže
- ↓ úroveň C → pracuje so štandartnými dátovými typmi: znaky, celé čísla, reálne čísla...
- Neumožňuje priamo prácu s reťazcami
- Nevlastní nástroje I/O operácii → cez funkcie
→ jednoduchosť jazyka, nezávislosť na počítači,
Ľahké vytvorenie prekladača pre kokrétny OS, strojový kód, ...
Veľké rozšírenie a využiteľnosť jazyka C
Veľká efektívnosť kódu (takmer na úrovni ASSEMBLERA)
- Prvý štandart bola verzia autorov C, K&R štandart (1978)
Brian W. Kernigham
Denis M. Ritchie
- Dnešná oficiálna verzia/štandart ANSIC (1990):
o obsahuje množinu: špeciálnych funkcií, hlavičkových súborov(*.h)
o obsahuje toto všetko kompilátor dnešných počítačov so súčasnými verziami C
o takmer 100% prenositeľnosť na všetky PC a OS
o vydarené prostredie (často integrovane Turbo Borland C)
Kľúčové slová:
programovanie
vstup
výstup
pamäť
konštruktory
deštruktor
šablóny
polymorfizmus
Obsah:
- C-01(Uvod)
C-02(Zakladne_pojmy_v_jazyku_C)
C-03(Prve_zaciatky_v_C)
C-04(Terminalovy_vstup-vystup)
C-05(Riadiace_trukury)
C-06(Vstup(vystup)_zo(do)_suboru)
C-07(typova_konverzia)
C-08(preprocer_jazyka_C)
C-09(Funkcie_a_praca_s_pmaou)
C-10_(Pointery)
C-11(jednorozmerne_pole)
C-12(Reazce)
C-13(Vaicrozmerne_pole)
C-14(truktury,_uniony,_zoznamy)
C-15(Bitove_operacie,_bi.pole)
C-16(Tabuzka_preferencii)
CPP-00(Pred_uvodom-uvod)
CPP-01(Uvod)
CPP-02(Funkcie,Sprava_pamati,Menne_priestory)
CPP-03(Uvod_do_objektov_a_tried)
CPP-04(Staticke_prvky_v_C++,_konstanty_a_triedy,_funkcie_typu_friend)
CPP-05(Dynamicke_vytvaranie_objektov_Pole_objektov_Trieda_string_a_vector)
CPP-06(Pretazovanie_operatorov,_pretazovanie_operatorov_new,_delete)
CPP-07(Inline_funkcie,_Preprocesor_jazyka_C++)
CPP-08(Dedicnosti_a_kompozicie_tried,_dedenie,_konstruktory,_destruktory,_pristupove_kody)
CPP-09(polymorfizms,_virtuale_metody,_viacnasobne_dedicnosti)
CPP-10(Abstraktne_triedy,_abs._bazove_triedy,_ciste_virtualne_funkcie_a_konstruktory,_destruktor_a_virtualny_destruktor)
CPP-11(Sablony,_vytvaranie_tried_pomocou_sablon,_vynimky)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.