Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Poznámky z prednášok z Marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5116
Posledná úprava
18.08.2017
Zobrazené
1 803 x
Autor:
genius
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zjednodušená definícia: Marketing je veda o nákupnom správaní o potrebách nás kupujúcich.
Marketing má svoj evolučný vývoj. Vznikol v Amerike ako dôsledok vysokého stupňa nasýtenosti trhu. Dovtedy kým trh fungoval v zmysle, že dopyt prevyšoval ponuku, marketing existovať ako veda nemusel, marketing nikto nepotreboval. Marketing začali používať subjekty pôsobiace na trhu až vtedy, keď začali mať problémy s odbytom produktov. Dnes, keď sa trh hemží konkurenčnými producentmi, marketing začína mať svoje plné uplatnenie. Dostal sa k nám hneď po revolúcii, ale jeho skutočné fungovanie sa v tých deväťdesiatych rokoch neprejavilo. Otvorili sa hranice a trh sa začal postupne nasycovať. Ponuka na trhu sa razantne zmenila. Na trh sa niečo prinieslo a hneď sa všetko predalo.
Deväťdesiate roky boli rokmi neandertálskeho marketingu.

Reklama začína byť čím ďalej, tým menej účinná. Tlačia na nás, tí, ktorí robia marketing.

Marketing je veda o uspokojovaní potrieb a želaní. Musíme odhaliť podmienky kupujúceho, ktoré ho vedú ku kúpe. Kupujúci má problém v tomto konkurenčnom svete si vybrať. Vyhráva ten, kto urobí marketing profesionálnejšie.. Kto odhalí tú skutočnejšiu pohnútku, ktorá vedie kupujúceho ku kúpe, kto odhalí vlastnosť produktu, ktorá je taká, prečo ten produkt chceme kúpiť, kto odhalí úžitok, prečo ho kupujúci chce, kto navrhne obal, ktorý kupujúceho zaujme, kto poskytne takú dodatočnú službu pri kúpe, ktorá ku kúpe pomkne, kto postaví na trh cenu, ktorú zákazník rešpektuje. Cena zatiaľ je najrozhodujúcejší faktor.

Kľúčové slová:

vývoj marketingu

definície marketingu

marketingová štúdia

funkcia plánovania

podnikateľské aktivity

marketingová stratégia



Obsah:
  • Tematické okruhy:
    Vznik a vývoj marketingu - pozrieť v knihe!
    Definície marketingu:
    Logika myslenia marketingového manažéra - marketéra
    Ciele marketingového systému riadenia:
    Filozofie marketingového riadenia (manažmentu)
    Marketingová štúdia - Základné údaje
    Základné funkcie marketingového manažmentu.
    Marketingový manažment a jeho funkcie v organizácii.
    Funkcia plánovania
    Výber podnikateľských aktivít:
    Matica rastu a podielu - BCG matica
    Marketingová stratégia /marketingový plán/
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko