Popis:
FIREMNÉ PLÁNOVANIE (1. prednáška)
- slovo plánovať pochádza z latinského „Planta“ = náčrt budovy
- plánovať znamená načrtnúť schému, projektovať
- protikladom plánovania je improvizácia, pracovať bez plánu, náhodne
Obsahové významy plánovania:
• orientácia na budúcnosť,
• alternatívne možnosti výberu ciest v záujme dosiahnutia zmeny,
• výber jednej z alternatív.
PLÁNOVANIE – činnosť, ktorá je vždy spojená s rozvojom, zmenou stavu, zmenou štruktúry alebo zdrojov za účelom dosiahnuť ciele podniku.
(príklad z praxe: Anketa: Má podnik formálny plán pre budúcnosť? Odpoveď: Väčšinou kladná, áno – má. Komentár: Pri podrobnejšom skúmaní sa zistí, že plán. rozumejú podniky často projekciu predaja, ktorá sa robí ako extrapolácia minulého vývoja. To však nieje formálne plánovanie! Ak podnik očakáva rast predaja napr. o 15%, ale v budúcom období neurobí žiadne zmeny, iba to zaznamená, nie je to plán!)...
Kľúčové slová:
firemné plánovanie
direktívne plánovanie
podnikové ciele
strategické plánovanie
plánovanie marketingu
Obsah:
- Firemné plánovanie
Význam plánovania, jeho prednosti a nedostatky
Systém cieľov podniku
Pojem a formulovanie stratégie
Strategické plány podnikateľských jednotiek a funkčné stratégie podnikov
Plánovanie marketingu
Plánovanie výroby
Systémy strategického plánovania výroby
Personálne plánovanie