Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Prednášky - Marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
27 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38371
Posledná úprava
08.09.2011
Zobrazené
1 487 x
Autor:
andrejka164
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V súbore je označené, ktoré časti sa vyskytujú na teste.

Definícia marketingu
Marketing je sociálny proces, pri ktorom jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a chcú prostredníctvom tvorby, ponuky a výmeny hodnotných produktov a služieb s ostatnými jednotlivcami alebo organizáciami (Kotler)

Marketing ako prax
- umenie predávať produkty
- proces výmeny medzi jednotlivcami alebo organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojovanie potrieb zúčastnených.
- riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky
- filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh
- schopnosť ponúknuť užitočný
Východiskové kategórie marketingu
Potreby - predstavujú objektívny pocit nedostatku
Požiadavka - pociťovaná potreba, ktorá je formovaná osobnými skúsenosťami, osobnostnými vlastnosťami / má subjektový charakter/
Dopyt - predstavuje želanie zákazníka podložené kúpnou silou
Ponuka - predstavuje súhrn produktov určených na predaj
Spotreba – suma výdavkov na zabezpečenie tovarov na osobnú (individuálnu), či celospoločenskú potrebu
Výmena – je akt získania žiadaného objektu, ktorý má určitú hodnotu, od niekoho na základe poskytnutia protihodnoty
Produkt – je čokoľvek, čo môže byť na trhu ponúknuté na predaj
Hodnota – rozdiel medzi hodnotou získanou z vlastníctva či používania produktu a hodnotou vynaloženou na jeho zabezpečenie Spokojnosť – je diferencia medzi vnímanými a očakávanými úžitkovými vlastnosťami produktu
Kvalita – celkový súbor znakov, ktoré produkt robia schopnými uspokojovať určené a očakávané potreby
Trh – je miesto výmeny, miesto, kde sa stretáva ponuka a dopyt
Transakcia – je obchodný vzťah medzi zmluvnými partnermi, v ktorom sú stanovené podmienky obchodu...

Kľúčové slová:

marketing

koncepcie marketingu

neziskový marketing

strategický marketing



Obsah:
  • Vývojové koncepcie marketingu
    Klasifikácia marketingu
    SEGMENTÁCIA TRHU
    NÁKUPNÉ SPRÁVANIE SPOTREBITEĽOV
    Produkt
    Cena
    Distribúcia
    Marketingová komunikácia
    MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM
    VÝZNAM MARKETINGOVEJ ANALÝZY
    STRATÉGIA PLÁNOVANIA
    MARKETINGOVÝ PLÁN
    MARKETING SLUŽIEB
    NEZISKOVÝ MARKETING
    MEDZINÁRODNÝ MARKETING

Zdroje:
  • vyučujúci: Eva Poliačiková
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko