Popis:
V súbore je označené, ktoré časti sa vyskytujú na teste.
Definícia marketingu
Marketing je sociálny proces, pri ktorom jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a chcú prostredníctvom tvorby, ponuky a výmeny hodnotných produktov a služieb s ostatnými jednotlivcami alebo organizáciami (Kotler)
Marketing ako prax
- umenie predávať produkty
- proces výmeny medzi jednotlivcami alebo organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojovanie potrieb zúčastnených.
- riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky
- filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh
- schopnosť ponúknuť užitočný
Východiskové kategórie marketingu
Potreby - predstavujú objektívny pocit nedostatku
Požiadavka - pociťovaná potreba, ktorá je formovaná osobnými skúsenosťami, osobnostnými vlastnosťami / má subjektový charakter/
Dopyt - predstavuje želanie zákazníka podložené kúpnou silou
Ponuka - predstavuje súhrn produktov určených na predaj
Spotreba – suma výdavkov na zabezpečenie tovarov na osobnú (individuálnu), či celospoločenskú potrebu
Výmena – je akt získania žiadaného objektu, ktorý má určitú hodnotu, od niekoho na základe poskytnutia protihodnoty
Produkt – je čokoľvek, čo môže byť na trhu ponúknuté na predaj
Hodnota – rozdiel medzi hodnotou získanou z vlastníctva či používania produktu a hodnotou vynaloženou na jeho zabezpečenie
Spokojnosť – je diferencia medzi vnímanými a očakávanými úžitkovými vlastnosťami produktu
Kvalita – celkový súbor znakov, ktoré produkt robia schopnými uspokojovať určené a očakávané potreby
Trh – je miesto výmeny, miesto, kde sa stretáva ponuka a dopyt
Transakcia – je obchodný vzťah medzi zmluvnými partnermi, v ktorom sú stanovené podmienky obchodu...
Kľúčové slová:
marketing
koncepcie marketingu
neziskový marketing
strategický marketing
Obsah:
- Vývojové koncepcie marketingu
Klasifikácia marketingu
SEGMENTÁCIA TRHU
NÁKUPNÉ SPRÁVANIE SPOTREBITEĽOV
Produkt
Cena
Distribúcia
Marketingová komunikácia
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM
VÝZNAM MARKETINGOVEJ ANALÝZY
STRATÉGIA PLÁNOVANIA
MARKETINGOVÝ PLÁN
MARKETING SLUŽIEB
NEZISKOVÝ MARKETING
MEDZINÁRODNÝ MARKETING
Zdroje:
- vyučujúci: Eva Poliačiková