Popis:
Služby ako ekonomické činnosti
Vymedzenie služieb
Služby je možné vymedziť z viacerých hľadísk. Uvedieme hľadiská potrebné z pohľadu marketingu:
a) V marketingovej teórii sa služby vymedzujú týmito prvkami:
» služba je činnosť, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej
» je nehmatateľná
» nevytvára nadobudnutie vlastníctva
» jej realizácia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom.
V praxi však existujú výnimky spočívajúce v tom, že zákazníci posudzujú služby podľa hmatateľných prvkov, napr. reštauračné a stravovacie služby všeobecne.
b) V súčasnej praxi trhovej ekonomiky sa za službu považuje tá ekonomická činnosť, ktorá sa:
» produkuje prostredníctvom ekonomickej jednotky (živnostník, firma, podnik, organizácia)
» poskytuje tretím osobám - subjektom (jednotlivec, domácnosť, podnik, organizácia, spoločnosť ako celok)
» vykonáva platenými zamestnancami.
Kľúčové slová:
služba
marketing
pominuteľnost
doplnkové služby
prostredie
komunikácia
propagácia
Obsah:
- Služby ako ekonomické činnosti
Špecifiká sféry služieb
Zložky procesu ponuky služieb
Klasifikácia služieb
Nástroje marketingového mixu služieb
Cenová politika pri zaradení nových služieb
Miesto a distribúcia
Komunikácia, propagácia
Nástroje rozširujúce marketingový mix služieb
Ľudský činiteľ
Procesy
Prostredie
Interný, interaktívny a externý marketing
Interný marketing
Interaktívny marketing
Externý marketing