Prednášky na Podnikové plánovanie
Popis:
Plánovanie
1. všeobecné myšlienkové zaoberania sa budúcnosťou
2. alternatívne možnosti postupu v budúcnosti
3. výber jednej z možností
História plánovania je spojená s rôznymi koncepciami makroekonomického plánovania a jeho prepojením s podnikovým plánovaním, sú známe 2 základné systémy:
1. Direktívno-administratívny systém - je charakteristický centrálnym plánovaním, je známy pre krajiny ZSSR
2. Indikatívne plánovanie - ide o výmenu informácií medzi vládou a súkromnými podnikmi pričom vláda sa snaží určitým spôsobom zainteresovať súhrn. Sektor na riešenie celospoločenských potrieb. Vypracúvajú sa tzv. projekty čo je forma plánu, na riešenie ktorých participujú súkromné podniky
Výhody plánovania:
- dáva do popredia účinné a metodické aktivity a minimalizuje neperspektívnu prácu
- zvýrazňuje potrebu zmien v budúcnosti
- odpovedá na otázku čo by sa mohlo stať ak
- vytvára základ pre kontrolu
- zapisuje myšlienky čo je na jednej strane motiváciou na druhej direktívou
- minimalizuje improvizáciu
- umožňuje vytvárať rovnováhu
Kľúčové slová:
plánovanie
ciele
implementácie
strategické plánovanie
marketing
analýza
prognózovanie
Obsah:
- Plánovanie
Výhody plánovania:
Nevýhody plánovania:
Ako treba plánovať:
Funkcie a prvky plánovania
Plánovanie
Ciele:
Vybrané merítka cieľov
Akcie:
Zdroje:
Implementácie:
Metódy a techniky plánovania
Strategické plánovanie
Typy podnikateľských stratégií:
Etapy strategického plánovania
Postupy strategického plánovania
Metódy strategického plánovania
Modely strategického plánovania
Strategické plánovanie na úrovni produktov trhov
Ročné plány, rozpočty a operatívne plány
Plánovanie marketingu
Typy marketingových plánov
Situačná analýza marketingu
Tvorba stratégií môže byť orientovaná na:
Techniky prognózovania:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.