Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 113
projektov

Prednášky - predmet Marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8352
Posledná úprava
23.02.2018
Zobrazené
1 408 x
Autor:
mirka5689
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť

- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)
- u nás sa začal využívať v roku 1990
- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení
- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmen
Výmena - forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)
- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:
1. výmeny sa musia zúčastniť najmenej 2 partneri (každý musí ponúkať určitú hodnotu)
2. každý z týchto partnerov musí prejaviť ochotu, že sa chce výmeny zúčastniť a pritom každý musí byť natoľko slobodný, aby mohol ponuku partnera prijať alebo odmietnuť
3. partneri musia byť schopní vzájomnej komunikácie a musia byť natoľko čestní, aby zmluvné podmienky dodržali
4. aby sa mohlo vymieňať, treba mať predstavivosť, schopnosť porozumieť druhej strane a treba akceptovať podmienky
5. partneri musia dospieť k dohode, ktorá má podobu peňažných jednotiek, aby sa uľahčili transakcie (kúpa a predaj)
- tovarovo-peňažná výmena znamená vymieňanie materiálu alebo tovaru za peniaze
- výmena vytvára hodnoty podobným spôsobom ako výroba a to preto lebo rozširuje možnosti spotreby

Kľúčové slová:

marketing

prostredie podniku

organizácia

informačný systém

segmentácia trhu

plánovanie

produkt

distribúcia

marketingová komunikácia



Obsah:
  • 1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť
    2. prednáška - Marketingové prostredie podniku
    3. prednáška - Nákupné správanie spotrebiteľov
    4. prednáška - Nákupné správanie organizácií
    5. prednáška - Marketingový informačný systém
    6. prednáška - Segmentácia trhu, výber cieľového trhu, trhová pozícia
    7. prednáška - Marketingové plánovanie
    8. prednáška - Produkt
    9. prednáška - Distribúcia
    10. prednáška - Marketingová komunikácia
    11. prednáška - Cena v marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko