Popis:
História reklamných médií a nosičov
Slogany, vývesné štíty.
Obchodné značky v stredoveku.
Kníhtlač v 15. storočí, inzercia. Prvé noviny v Európe Niewe Tijdinghen – r. 1605 v Anteverpách. Prvé noviny na Slovensku Pressburger Zeitung – r. 1764.
Začiatok 20. storočia – na reklamu sa využíva všetko dostupné – obchodné účtenky, poštové pečiatky, známky, fasády domov, stĺpy.
Nové médium: fotografia. V priebehu I. svetovej vojny fotografia ako samostatný druh komunikácie a umeleckého prejavu.
Plagát – zdokonaľoval sa súčasne s fotografiou.
Trhy, jarmoky – predchodcovia veľtrhov a výstav.
Prvé organizované výstavy: Prvá celoeurópska výstava v Prahe roku 1791.
Terminológia v marketingovej komunikácii
Promotion, promotions-mix, komunikačná politika, komunikačný program, komunikačný mix, komunikačný program, komunikácia s trhom, stimulirovanie, marketingová komunikácia, nástroje trhovej komunikácie.
Základ systému marketingovej komunikácie:
Reklama (Propagácia).
Podpora predaja.
Práca s verejnosťou (Public Relations).
Osobný predaj.
...
Kľúčové slová:
marketingová komunikácia
prednášky
reklama
Obsah:
- História reklamných médií a nosičov
Terminológia v marketingovej komunikácii
Ciele v marketingovej komunikácii a cieľové skupiny komunikácie
Charakteristika reklamy a ciele reklamy
Klasická a priama reklama
Stratégie reklamnej kampane
Podpora predaja
Práca s verejnosťou (Public Relations)
Osobný predaj
Event marketing
Event kontroling
Uplatnenie psychológie v reklame