Popis:
1. Úloha marketingu v spoločnosti
1.1. Marketing
- je vedná disciplína,
- je podnikateľskou koncepciou, ktorá pramení z vývoja potrieb a požiadaviek trhu,
- súbor určitých pravádzkových opatrení vo vzťahu k trhu,
- je omnoho viac ako len predaj a reklama,
- je to súbor aktivít realizovaných organizáciami, rovnako aj sociálny proces,
- existuje na makro a mikro úrovni
1.2. Funkcie marketingu
Spoločným rysom všetkých činností spojených s marketingom je výmena medzi výrobcami a spotrebiteľmi, kt. je dosť komplikovaná vzdialenosťami, časovým rozdelením separáciou informácií a hodnôt, rozpormi v kkkvancite a sortimente.
Prekonať tieto rozpory pomáhajú „univerzálne funkcie marketingu“ :
- Nákup – vyhľadávanie a ocenienie výrobkov a služieb
- Predaj – zahrňuje propagáciu výrobku, využitie osobného predaja, reklamy a ostatných prostriedkov hromad. Predaja. Túto funkciu je najviac vidieť
- Transport – prepravovanie tovaru z jedného miesta na druhé
Kľúčové slová:
marketing
funkcie a stratégie marketingu
marketingový mix
marketingové nástroje
osobný predaj
reklama
PR
SWOT analýza
analýza makro a mikro postredia
Obsah:
- 1. Úloha marketingu v spoločnosti
1.1. Marketing
1.2. Funkcie marketingu
2. Úloha marketingu vo firme
2.1. Koncepcie ovplyvňujúce charakter marketingových činností
2.2. Marketingová stratégia
2.3. Vypracovanie marketingových mixov pre cieľové trhy
3. Úloha riadenia v marketingu
3.1. Strategické plánovanie firmy
3.2. Systém, v ktorom prebieha strategické plánovanie
3.3. Charakter a obsah marketingového plánu
4. Nachádzanie možností na cieľových trhoch pomocou ich segmentácie
4.1. Typy marketingových príležitostí
4.2. Proces trhovej segmentácie
5. Získavanie informácií pre marketingové rozhodnutia a meranie dopytu trhu
5.1. Marketingový výskumný systém
5.2. Spôsoby predvídania a merania dopytu
6. Analýza správania sa zákazníkov na spotrebiteľských trhoch a trhoch organizácií
6.1. Správanie sa individuálneho zákazníka na spotrebiteľskom trhu
6.2. Analýza zákazníka-kupca na trhu organizácií
7. Produkt
7.1. Riadenie výrobku v priebehu ich životného cyklu
7.2. Vývoj nového produktu
8. Distribúcia
8.1. Predajné cesty a organizácia predaja
8.3. Maloobchod
8.4. Veľkoobchod
9. Ciele stanovenia cien a cenová politika
9.1. Politika zliav – zľavy z cenníku
9.2. Určovanie cien
10. Propagácia
10.1. Propagácia predaja
10.2. Osobný predaj
10.3. Reklama
10.4. Public relations