Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Prednášky z Mikroekonómie

«»
Prípona
.docx
Typ
prednášky
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38411
Posledná úprava
25.10.2011
Zobrazené
1 991 x
Autor:
adriana.spotakova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Prehľadné prednášky - farebné s grafmi atď. Teória trhu, teória spotrebiteľa, teória firmy

Teória trhu
Ekonómia – veda, ktorá skúma problematiku uspokojovania ľudských potrieb v podmienkach obmedzených zdrojov.
Mikroekonómia – skúma efektívnu alokáciu zdrojov s cieľom uspokojiť potreby účastníkov trhu.
- Vedná disciplína, ktorá hovorí o efektívnej alokácii limitovaných zdrojov spoločnosti s cieľom efektívneho uspokojenia potrieb spotrebiteľov a firiem
- Spravidla berie do úvahy iba jeden trh a neberie do úvahy interakcie medzi rôznymi trhmi
Makroekonómia – skúma fungovanie ekonomiky ako celku.

Medzinárodná ekonómia – analyzuje dopad medzinárodnej výmeny
• medzinárodný obchod – analýza výmeny tovarov a výrobných faktorov
• medzinárodná monetárna teória – skúma vplyv zmien dopytu a ponuky po peniazoch na výmenný kurz a saldo platobnej bilancie.

Princíp racionálnosti:
Spotrebitelia a firmy zaobchádzajú pri svojich rozhodnutiach s obmedzenými zdrojmi pre nich racionálnym spôsobom.
- spotrebitelia maximalizujú svoju užitočnosť
- firmy maximalizujú zisk
...

Kľúčové slová:

ekonómia

mikroekonómia

trh

spotrebiteľ

monopol



Obsah:
  • Teória trhu
    Model ekonomického kolobehu
    Teória spotrebiteľa
    Rozpočtové ohraničenie
    Optimálna stratégia
    Rovnovážna stratégia spotrebiteľa
    Analýza spotrebiteľského dopytu
    Renta spotrebiteľa
    Celkový blahobyt
    Monopol
    Maximalizácia zisku monopolu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko