Prednášky z Mikroekonómie
Popis:
Prehľadné prednášky - farebné s grafmi atď. Teória trhu, teória spotrebiteľa, teória firmy
Teória trhu
Ekonómia – veda, ktorá skúma problematiku uspokojovania ľudských potrieb v podmienkach obmedzených zdrojov.
Mikroekonómia – skúma efektívnu alokáciu zdrojov s cieľom uspokojiť potreby účastníkov trhu.
- Vedná disciplína, ktorá hovorí o efektívnej alokácii limitovaných zdrojov spoločnosti s cieľom efektívneho uspokojenia potrieb spotrebiteľov a firiem
- Spravidla berie do úvahy iba jeden trh a neberie do úvahy interakcie medzi rôznymi trhmi
Makroekonómia – skúma fungovanie ekonomiky ako celku.
Medzinárodná ekonómia – analyzuje dopad medzinárodnej výmeny
• medzinárodný obchod – analýza výmeny tovarov a výrobných faktorov
• medzinárodná monetárna teória – skúma vplyv zmien dopytu a ponuky po peniazoch na výmenný kurz a saldo platobnej bilancie.
Princíp racionálnosti:
Spotrebitelia a firmy zaobchádzajú pri svojich rozhodnutiach s obmedzenými zdrojmi pre nich racionálnym spôsobom.
- spotrebitelia maximalizujú svoju užitočnosť
- firmy maximalizujú zisk
...
Kľúčové slová:
ekonómia
mikroekonómia
trh
spotrebiteľ
monopol
Obsah:
- Teória trhu
Model ekonomického kolobehu
Teória spotrebiteľa
Rozpočtové ohraničenie
Optimálna stratégia
Rovnovážna stratégia spotrebiteľa
Analýza spotrebiteľského dopytu
Renta spotrebiteľa
Celkový blahobyt
Monopol
Maximalizácia zisku monopolu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.