Popis:
MEDZINÁRODNÝ MARKETING
VÝVOJ
Atribúty posledných rokov (dvadsiatych) 20. storočia:
a) víťazstvo trhového hospodárstva (boj kapitalizmus - socializmus - boj rôznych foriem kapitalizmu)
b) globalizácia svetového trhu (umožnená dopravnou a komunikačnou infraštruktúrou)
» vznik globálnych (nadnárodných) firiem
» vznik „globálneho zákazníka“ - znamená, že zákazníka nezaujíma, v ktorej krajine bol výrobok vyrobený.........
c) rozvoj a využitie informatiky - minimalizácia administratívy, urýchlenie výmeny informácií na globálnej úrovni.
(internacionalizácia - navzájom dohodnuté podmienky medzi sebou, dobrovoľná, jemnejšia forma)
spolupráca na nadnárodnej úrovni
(globalizácia - striktné pravidlá, musia byť akceptované, nedá sa ustúpiť, vytvorí sa centrum, ktoré riadi)
Výsledok:
1. TURBOKAPITALIZMUS (ponuka kvantity produktov v nadmerne krátkom čase) - realizácia ponuky vysokej kvantity v nadmerne krátkom čase, aby si firmy objednali tovar veľkého množstva, veľkého objemu....
2. GLOBÁLNY ZÁKAZNÍK (dostupnosť: Gucci, Mc Donald, Pierre Cardin, BMW). Môžeme si kúpiť ľubovoľný zahraničný tovar na trhu.
3. Intenzifikácia medzinárodnej konkurencie, nie iba existencia nadnárodných monopolov
4. Zahraničná konkurencia i vo východnom sektore
5. Invázia konkurencie do USA:
(Japonci - Rockefellerovo centrum, pozemky na Havaji, Arabi - kancelárske budovy v Manhattane)
Kľúčové slová:
marketing
medzinárodný marketing
cenová politika
export
interkulturálny marketing
globalizácia
Obsah:
- Medzinárodný marketing
Medzinárodné marketingové prostredie
Medzinárodný marketingový výskum
Metodika výskumu
Metódy používané v medzinárodnom výskume
VÝber zahraničných trhov
Selekčná analýza
Segmentácia zahraničného trhu
Stratégia miery angažovania na vybranom trhu
Stratégia podniku v medzinárodnom prostredí
Odbytová politika podniku v medzinárodnom prostredí