Predškolská pedagogika
«»
Popis:
Cieľ predmetu: získať vedomosti z oblasti predškolskej pedagogiky, aplikovať teoretické vedomosti PP do predškolskej výchovy
PP- je vedná disciplína o výchove detí v období pred začiatkom školskej dochádzky, teda od narodenia po 6, resp. 7 rok života dieťaťa. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchove detí v rodinnom prostredí
Kľúčové slová:
Predškolská pedagogika
história
vzdelávanie
empirizmus
nativizmus
interakcionizmus
Zdroje:
- Brieley, J: 7 Prvných let života rozhoduje, Praha 1996
- Bruceová, T: Predškolní výchova. Praha, 1996
- Cejpeková: Pedag. Predškolského veku, BB, 2001
- Helmingová H: Pedagogika M.Montessoriovej, Ba,1996
- Kasáčová- Kapitoly z dejín PP, BB,01
- Komenský: Informatórium školy materske, Ba, 1970
- Kosová B: Základy porovnávacej pedagogiky a predškolská výchova vo svete, BB,2000
- Kosová: Predškolská pedag. V medzinárodnom pozorovaní
- Kolláriková, Puppala- Predškolská a elementárna pedag. 2001
- Lipnická, Jarešová – Teoretické základy predškolskej pedag.2007
- Zelina: Stratégie a metódy rozvoja osobnosti
- Zelinová, Zelina- Tvorivo-humanistická výchova v škole. In Predškolská výchova, roč. 49 1994/95, č. 9-10, s. 2-3
- Zákon č.245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (Nový školský zákon)
- Štátny vzdelávací program ISCED 0 Predprimárne vzdelávanie
- Národný program výchovy a vzdelávania Milénium
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.