Popis:
2. Marketingová stratégia
• proces, prostredníctvom ktorého sa zabezpečuje efektívne fungovanie podniku.
• Stratégia odpovedá na otázku akým spôsobom, postupom, chceme dosiahnuť ciele, taktika stanoví konkrétne kroky .
Čo je stratégia?
Definícia 1: Stratégia spočíva v cieľavedomom budovaní budúceho stavu riadeného objektu alebo procesu, a to pevnými vymedzenými cestami, ktoré umožňujú pružne reagovať na vplyvy externých síl v priebehu postupu k cieľu. Definícia 2: Stratégia je spôsob, ako dosiahnuť stanovené ciele a formulované poslanie organizácie.
Definícia 3: Stratégia vo všeobecnosti vyjadruje spôsob výberu alebo kombinácie prostriedkov, ktoré majú zabezpečiť dosiahnutie cieľov.
Výsledkom dobrej marketingovej stratégie je:
• spokojnosť zákazníka
• ziskovosť firmy
Existencia stratégie je základný predpoklad prežitia organizácie a jej rozvoja.
Pri tvorbe stratégie sa vychádza z existencie silných a slabých stránok organizácie a z existencie podnikateľských príležitostí a ohrození v okolí organizácie.
Úspešné uplatňovanie stratégie vyžaduje disciplínu a flexibilitu.
Marketingová stratégia sa vyjadruje vo forme dokumentu - plánu, ktorý obsahuje základné charakteristiky:
• cieľového trhu,
• výrobku alebo služby,
• cenovej politiky organizácie,
• spôsobu distribúcie,
• komunikácie s odberateľmi.
Kľúčové slová:
Marketing
Marketingová stratégia
Marketingové prostredie
Marketingový mix
Obsah:
- 1. Marketingová stratégia,
2. Marketingové prostredie,
3. Trh,
4. Marketingový informačný systém,
5. Marketingový mix
6. Marketingový produkt
7. Cenová stratégia
8. Distribučná politika
9. Komunikačná politika